Ще хващат във всяка страна от ЕС шофьори на камиони, които заобикалят толсистемата

28.06.2023 20:55 Христо Николов

Връзват българската с другите в Европа, ще обменят информация

Превозвачи, които нарушават изискванията на толсистемата, независимо дали у нас, или в друга държава от ЕС, вече няма да се разминават без глоба. Това е смисълът на промени на Закона за пътищата, които депутатите от регионалната комисия в парламента гласуваха на първо четене в сряда, но със забележката, че текстовете трябва да се прецизират заедно с транспортния бранш.

Проектът е внесен от служебния кабинет на Гълъб Донев, но от дебатите стана ясно, че текстовете повтарят проект, който е обсъждан от парламента още по времето на редовния кабинет на Кирил Петков през май м.г. Той е стигнал до гласуване на второ четене в пленарната зала, но заради оставката на кабинета финалното гласуване не се състоя. По същество новите текстове вкарват в закона европейска директива от 2021 г.

Ако промените минат, ще се осигури оперативна съвместимост между толсистемата в България и аналогичните в останалите страни от ЕС. Това означава, че

при нарушение в една от

държавите санкцията

може да се плати в друга

Присъстващите на заседанието представители на браншовите организации обаче опонираха, че промените им вменяват отговорност за техническото състояние на бордовите устройства, с които се изчисляват толтаксите, без те да са тяхна собственост и без да има как шофьорът да влияе върху софтуера и хардуера им.

Според шефа на националното толуправление Георги Темелков обаче средно на ден в България водачите на камиони и автобуси правят по 200 нарушения, като 80% от тях се дължат на неработещи бордови устройства. По принцип те са снабдени с батерии, които биха могли да се изтощят, но могата да работя, като се включат в поставката за запалката.

Шефът на Съюза на международните превозвачи Йордан Арабаджиев заяви, че

шофьор няма да изключи нарочно бордовото устройство, когато има компенсаторно плащане от 750 лева,

докато най-високата толтакса е 120 лв. Други браншовици отбелязаха, че най-честите нарушения се получават заради загуба на сигнала от системата в отделни сегменти от пътя, а това е нещо, което водачите няма как да знаят - научават го чак когато им връчат наказателното постановление.

Други от От страната и света

Политолог: Властта в държавата се печели чрез избори, не с процедурни решения

Възможно ли е все още да има кабинет и задават ли се нови избори? Ще успее ли кандидатурата на Силви Кирилов да събере достатъчно подкрепа? До какво води отказът на лидера на ГЕРБ Бойко Борисов от

Мощно слънчево изригване ще причини геомагнитни бури през уикенда

Очакват се късно през нощта на 28 ноември и в първите часове на 29–и НАСА съобщи, че на 24 ноември е регистрирано мощно изригване на Слънцето. Явлението беше заснето от роботизираната Лаборатория за

Майка: Учителка зашливи детето ми, ще стигна докрай

Родители бранят госпожата, твърдят, че е най–добрата Майка на четвъртокласник в ямболското училище „Любен Каравелов" твърди, че учителка е ударила шамар на сина ѝ

Лена Бориславова: Борисов не желае да се разграничи от Пеевски

Бойко Борисов не желае да се разграничи от Делян Пеевски - така Лена Бориславова Бориславова от ПП-ДБ коментира в ефира на "Тази сутрин" по БТВ" това, че лидерът на ГЕРБ отстъпи и вече няма да е той

Експерт за повторното преброяване на бюлетините: В такъв мащаб не е прилагана такава процедура

Как ще бъде извършено повторното преброяване на бюлетините в над 1700 секции, което беше наредено от Конституционния съд? И може ли това да промени резултата от изборите

>