Създават специални пространства за допълнителна подкрепа на ученици в София

15.06.2023 14:17
Столичният общински съвет гласува новата програма СНИМКА: АРХИВ

 Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа в две пилотни общински училища гласува Столичният общински съвет.

В София се обучават над 4000 деца и ученици със специални образователни потребности. Наблюдава се увеличение на случаите на деца и ученици с поведенчески затруднения и опозиционно поведение. Специфичните специални образователни потребности при някои от тях не могат да намерят отговор самостоятелно в класната стая. Това налага търсенето на допълнителни форми за подкрепа, които да повишат възможностите за приобщаващо образование. Това е една от причините Столичната община да разработи общински Проект за изграждане на пространства за интензивна допълнителна подкрепа, който има за цел да подобри образованието и приобщаването на децата със специални потребности. Проектът ще се изпълнява в рамките на учебната 2023/2024 година и ще се приложи в две пилотни училища в Столичната община - 23 СУ „Фредерик Жолио Кюри" в район „Слатина и 140-то СУ „Иван Богоров“ в район „Връбница“.

Проектът предвижда надграждане в двете училища на специализирани пространства за обучение, терапевтична подкрепа и свободни дейности за ученици, които срещат сериозни затруднения с поведението си и приемането на общообразователната среда. Специализираните пространства за обучение ще се осъществяват в рамките на допълнителната подкрепа за личностно развитие на деца и ученици със специални образователни потребности. Паралелно на надграждането и допълнителното оборудване на специализираните пространства за обучение педагогическите и непедагогически специалисти ще преминат необходимата подготовка и обучение.

Очакваният брой на учениците за следващата учебна година е около 100 в 23-о училище и около 90 деца и ученици от предучилищни групи, начален, прогимназиален и гимназиален етап в 140-о училище. Ръководствата на училищата се ангажират да изработят инструментариум за оценка на потребностите на учениците със специални образователни потребности в пилотните училища за включване в дейностите в пространствата за интензивна допълнителна подкрепа в партньорство с Регионалния център за подкрепа на процеса на приобщаващото образование. Очаква се да изготвят и идейна концепция за изграждане на пространството съобразно спецификата в съответното училище и въз основа на одобрената функционалност, проект, дизайн и провеждане на СМР за обособяване на пространството. Да изготвят програма на дейностите и да ги реализират след определяне и подготовка на персонала. В края на учебната година да изготвят анализ и отчет за резултатите от интервенцията и извеждане на изводи от прилагането, които да подпомогнат мултиплицирането на практиката.

Други от От страната и света

Спират движението на камионите с ремаркета и полуремаркета по три отсечки в област Пазарджик

Спират движението на товарните автомобили с ремаркета и полуремаркета по три пътни отсечки в област Пазарджик, съобщава БТА по информация на полицията

540 снегорина почистват републиканските пътища

540 снегопочистващи машини обработват настилките от републиканската пътна мрежа за осигуряване на безопасно пътуване на шофьорите при зимни условия, съобщиха от Агенция "Пътна инфраструктура"

"БСП-Обединена левица" решава за участие във властта

Ключов ден се очаква за политическата ситуация в страната. Националният съвет на "БСП-Обединена левица" се събира в този час, за да вземе решение за участие на партията в правителство

Проходими са всички пътища в Ямболска област

Няма населени места без ток и вода на територията на област Ямбол, съобщи за БТА областният управител Николай Костадинов. Всички републикански пътища в региона са проходими

РС Македония забрани товарните камиони и през ГКПП Делчево

От тази сутрин македонските власти са въвели забрана за движение на тежкотоварни автомобили на пътната отсечка Делчево - граничен пункт Делчево към България, съобщи "Македония път"

>