Елисавета Белобрадова: В никакъв случай не сме заложници на ДПС
„В никакъв случай не мога да кажа, че се превърнахме в заложници на ДПС. От много години сме готови за този разговор, никога не сме го изключвали, той винаги е бил в плановете на „Да, България”. Знаете, че основната философия на ДБ е насочена към съдебната реформа. Вярваме, че това е най-важната реформа, която трябва да се направи в републиката и която ще предопредели следващите десетилетия за развитието на страната. Наясно сме какво мнозинство трябва за конституционни промени и никога не е било поставяно под въпрос дали ще разговаряме с всички политически сили в Народното събрание”. Това заяви депутатът от ПП-ДБ Елисавета Белобрадова.
Вчера в парламента имаше напрежение между ДПС и ДБ след като бе прието включването на депутата от ДПС Делян Пеевски като член в Комисията по конституционни въпроси. Тази сутрин депутатът Ивайло Мирчев обясни, че ДБ не са „изпрали” имиджа на Делян Пеевски.
„По отношение на подхода на ДПС не може да контролираме този подход, а и не е наша работа”, каза Белобрадова. „Да говорим за имиджови щети в този исторически момент за България, не виждам смисъл. Право на всяка парламентарна група е да каже кого предлага за състава на парламентарните комисии”, обясни Белобрадова.
За своята кауза в помощ на образованието и ниските резултати на матурите тя каза, че тази осреднена оценка е социалната характеристика. „Важно е децата да посещават училище”, заяви тя пред "Нова нюз".
Според нея оценката от матурите отразява образователното ниво на хиляди младежи, които през годините не са получили достатъчно подкрепа и отпаднаха от образователната система. „Осреднената оценка се получава от тези деца, които са били подкрепени, имали са възможност да ходят на частни уроци и всичките хиляди деца, които израснаха в сегрегация, в пълна бедност и които в голямата степен не могат да се справят с елементарна грамотност. Многото двойки на матурата трябва да ни говорят, че имаме дълбок социален проблем”, обясни депутатът от ПП-ДБ. Тя изреди непосещаването на училище, липса на комуникация с образователната система,
„Има огромно разделение между децата, които живеят в големите градове и децата, които ходят на училище само за да се нахранят и да са на топло през зимата. Това отразява голям социален проблем”, каза Белобрадова.