Фирма за доставка на тонери, “Сименс” и “Шкода” спряха поръчка за 3 млрд. за новите влакове
Решението на казуса най-вероятно ще е от следващия министър
Фирма за доставка на тонери, както и “Сименс” и “Шкода” блокираха доставка на влакове за близо 3 млрд. лв. по Плана за възстановяване и устойчивост.
Четирите поръчки бяха обявени от министерството на транспорта на 25 април. Три от тях са обжалвани, не е спряна само тази за доставка на 18 електрически маневрени локомотива с батерия и пантограф за маневри.
Другите, на които основно се разчита за обновяване на влаковете, са спрени
Три от жалбите са на фирма “Тонер съпорт”. От сайта на компанията става ясно, че се занимава с доставка на тонери. На 18 май тя подава жалба в КЗК за поръчката на 20 електрически влака, с капацитет от минимум 300 седящи места. Поръчката за доставка на тези влакове и поддръжката им за 15 години е за 1 200 483 000 лв. Това са влаковете за дълги разстояния, на които се разчита за бързо пътуване по скоростни железни пътища. Решението на КЗК за образуване на производството е от 23 май.
За същата поръчка има и втора жалба - от “Сименс Мобилити”. Тя е подадена на 22 май, решението за образуване на производство по нея е взето от КЗК на 31 май.
В момента в регистъра за обществени поръчки под нея пише “спряна на 25 май в 14,35 часа”.
Фирма “Тонер съпорт” блокира с втора жалба в КЗК
и поръчката за 35 едноетажни електрически мотрисни влака с капацитет от минимум 200 седящи места, поддръжка за срок от 15 години и обучение на персонал. Тя жали и поръчката за 7 двуетажни мотриси с прогнозна стойност над 410 млн. лв. без ДДС.
“Шкода Транспортейшън” е подала две жалби на 19 май. Едната е срещу поръчката за 7 двуетажни мотриси, а другата - срещу 35 едноетажни влака за малко над 1,1 млрд. лв. без ДДС. И по двете има искане за налагане на временни мерки, най-вероятно спиране на процедурите.
В регистъра под трите процедури пише, че са спрени на 25 май. От министерството на транспорта заявиха, че процедурите са спрени заради обжалването им. Развитието на казуса вероятно ще е грижа на следващия министър на транспорта.