Вече ще е забранено с тротинетка в парка, на площада и по тротоара

31.05.2023 22:54 Константина Костова
Карането на електрическите тротинетки в паркове, градини, площади, тротоари и по пешеходни зони в София ще бъде забранено.

Карането на електрическите тротинетки в паркове, градини, площади, тротоари и по пешеходни зони в София ще бъде забранено. Няма да се позволява и паркирането им в паркове, детски и спортни площадки, на спирки на градския транспорт, входове на сгради и метрото. Тези промени в наредбата за организацията на движението предлагат общински съветници от ГЕРБ-СДС и “Патриоти за София” в Столичния общински съвет. Причината за новите правила са зачестилите инциденти с пострадали деца и възрастни, както и високата скорост, с която се движат тротинетките.

1604 са нарушенията с електрически тротинетки от 2020 до 2022 година, обясниха от Столичния общински съвет.

Максималната скорост, с която ще е позволено да се движат, ще е 25 км/ч

и ще бъде въведена автоматично чрез софтуера на тротинетките под наем, предвиждат новите правила. Така е и Париж, Виена и Прага. В някои градове като Лондон, Лисабон, Берлин и Копенхаген дори най-високата скорост е по-ниска - 20 км/ч, обясниха от Столичния общински съвет.

В забранените зони за движение водачите на електрическите превозни средства ще могат само да ги бутат.

Столичният общински съвет ще задължи фирмите, даващи електрически тротинетки под наем, да ограничат скоростта до 5 км/ч в местата, където е забранено движението.

“Ние не обявяваме война на тротинетките. Те са екологичен, бърз транспорт. Искаме да сме в крак с времето, но искаме да осигурим безопасна градска среда”, каза председателят на Столичния общински съвет Георги Георгиев. Той заедно с председателя на комисията по транспорт Карлос Контрера и общински съветници представиха новите мерки, които ще се обсъждат един месец, преди да бъдат гласувани от общинарите.

Според Георгиев в София под наем се дават около 2000 тротинетки, а частните са над 8 хил.

За последните обаче няма точна статистика.

За да прекратят безразборното паркиране на тротинетките, от СОС предлагат да има специални зони за тях.

Пред входовете на парковете и покрай площадите ще има обособени места, където може да се оставят. Георгиев припомни, че досега има създадени 200 места, но те се ползват и от велосипедисти.

Фирмите ще имат задължението да си прибират разхвърляните из града тротинетки под наем до 4 часа след като са паркирани нерегламентирано. А при установени нарушения ще плащат глоби.

“Ако си оставите тротинетката на забранено място, операторът ще продължи да ви таксува”, обясни Георгиев.

“Искаме гражданите да могат да подават сигнали в приложението за тротинетки под наем за неправилно паркиране”, каза още председателят на СОС.

Глобата за нарушителите е 50 лева. Санкции ще има и за фирмите, които не са настроили софтуерите си по правилата, и те ще бъдат до 1000 лв.

Други от От страната и света

50 лв. глоба за стари коли в центъра на София от неделя (Графики)

Забраната ще важи до края на февруари, а от 1.1 - без печки на твърдо гориво в 9 района 140 хил. ще са засегнатите коли със софийска регистрация 80% от нарушителите са с номер от друга община

Водата може да поскъпне със средно 2,6% след Нова година

На открито заседание КЕВР ще обсъди предложенията на над 30 местни ВиК оператори за поскъпване на водата от Нова година. Предварителните разчети показват, че средно увеличението ще бъде 2,6%

Димитър Главчев ще посети граничния пункт на Дунав мост 2 при Видин

Премиерът Димитър Главчев ще посети граничния пункт на "Дунав мост 2" при Видин. Визитата му е във връзка с организацията по граничните ни пунктове с Румъния и Гърция след очакваното пълноправно

Днес правят седми опит за избор на председател на 51-вото Народно събрание

Седми опит за избор на председател на 51-вото Народно събрание. Блокажът в парламента продължава вече 18 дни. Днес ще бъде направен нов опит да се избере председател

Несебър е финансовият отличник на България (Графика)

Слабо задлъжняла, общината прави малко разходи за заплати на чиновниците, но събира добре местните данъци и си позволява големи разходи за инфраструктура Делът на просрочените задължения е най-висок

>