Шофьор е заснет да кара с фрапиращите 213 км/час на Околовръстният път в София
Масирана акция по връчване на стотици хиляди глоби за превишена скорост, засилен контрол през нощта и безкомпромисност към корумпираните пътни полицаи – това са само част от мерките за контрол и приоритети на новия началник на столичния КАТ. Комисар Николай Крушарски говори първо пред bTV.
Преди месец на Околовръстният път в София при ограничението е 90 км/час шофьор е заснет да кара с фрапиращите 213 км/час. Предвидената глоба в 2500 лв.
Същият булевард, но в друг ден - през февруари, автомобил „прелита“ с 204 км/час. Санкцията трябва да е 1150 лв.
Заснетите шофьори с превишена скорост през миналата година само в София са над 210 000. Наказаните на практика са едва 130 000. Затова приоритет номер едно на новия началник на столичния КАТ е връчването на стотици хиляди невръчени глоби.
„Активно работим по изпращането на електронните фишове на домашния адрес на съответните нарушители... за да могат да бъдат връчени. Електронен фиш може да се връчи в срок от четири години и половина. Това е наша мисия и това е с цел превенция“, казва комисар Николай Крушарски, началник на „Пътна полиция“ – СДВР.
Вече е стартирала и процедура по закупуването на нови 40 камери, с които ще се следи за нарушения по целия Околовръстен път.
„Тези камери трябва да бъдат свързани в една обща система, която да работи автоматизирано. Да засичат водачи, които се движат с превишена скорост, водачи, които преминават на червен сигнал на светофарните уредби, неправилно престрояване, неправилна маневра - общо взето всички нарушения по Закона за движение по пътищата“, допълва комисар Крушарски.
И още от нововъведенията. Заради занижен контрол по тъмно през последните месеци в София, екипите на терен, които вече спират за проверки през нощта, са с една трета повече.
„Излизат от 10 до 12-13 екипа за контрол през късните часове на денонощието. За предишни периоди това са били между 6-8 до 9 екипа“, уточнява той.
Униформените вече нямат норматив, т.е. определен брой шофьори, които трябва да накажат за пътни нарушения, докато са на смяна. Имат право обаче да спират за рутинна проверка.
„С цел да бъде постигнат ефект на превантивна дейност в момента пътните полицаи не само могат да спират водачи, но извършват т.нар. линеен контрол. Служебните автомобили, движейки се в трафика, проверяват МПС по регистрационна табела“, казва още комисар Крушарски.
В столичния КАТ пътните полицаи са общо около 300, а всеки десети от тях е с наказание заради случая „Семерджиев“. По-точно – 30 униформени са порицани, след като (според разследващите) са спирали Георги Семерджиев преди трагедията на бул. „Черни връх“ и са си „затваряли очите“ за нарушенията, извършени от него.
„Наказанията не са от леките, напротив, наказанията са от тежките. Ще бъдем максимално безкомпромисни, за да спрем и да предотвратим навреме тази зараждаща се тенденция“, обясни още той.
И още от промените в столичния КАТ. За да не се извиват дълги опашки пред гишетата, вече са оборудвани нови помещения за обслужване на гражданите.
„Съответно, при увеличаване на потока от тях, имаме готовност да отворим допълнителни места“, поясни комисар Крушарски. Хората в неравностойно положение път се обслужват с приоритет.