Кристина Верославова от “Вина” учила в САЩ по метода “Страсбърг” - като Де Ниро и Пачино
Още като модел Кристина Верославова иска да се запише в школата за актьори на Михаил Билалов. Обажда се на посочения телефон, но никой не вдига и тя се отказва, защото така е “било писано”.
Няколко години по-късно мечтата ѝ се сбъдва - снима се рамо до рамо с Билалов в сериала “Вина”. А и ролята не ѝ е съвсем чужда. Героинята ѝ Марта се завръща от Калифорния, за да продаде със съпруга си Филип, изигран от Владимир Зомбори, семейната винарна. Така обаче се случва и в реалния живот на Кристина - тя съвсем наскоро се завърна от Америка, където учи в института по театър и кино “Лий Страсбърг”. Това според нея е допринесло за избора на режисьора Виктор Божинов, който един ден ѝ се обажда и я кани да участва. Кристина въобще не се поколебава и се съгласява веднага.
Сериалът “Вина”, който в момента се излъчва по БНТ, всъщност е вторият, който актрисата снима в България. Тя прохожда на театралната сцена в Лос Анджелис с постановките “Полша”, “Майката на Икар” и “Хълмове като бели слонове”. Играе главната роля в представленията “Трамвай желание” на Тенеси Уилямс и “Три сестри” на Чехов. Дебютът ѝ в киното е във филма “За теб, за нас”, в който изпълнява главна роля.
Кристина започва да работи като модел още от 15-годишна. Майка ѝ я насърчава и я записва за конкурс. След това заминава за Италия. “Завърших гимназия като частна ученичка, но не бях сигурна какво искам да работя. Никога не ми било мечта да съм модел. Една година и половина не се записах в университет, за да помисля какво искам да правя”, разказва актрисата. През това време тя продължава да се снима в редица реклами на световноизвестни марки коли, хотели, храни и напитки, както и за списания.
Съвсем случайно и в двете си роли в български сериали Кристина си прилича с героините. Дали завръщането и от Америка е повлияло на избора на Виктор Божинов, не е сигурно. Но със сигурност е имала житейския опит да работи като детска учителка, както героинята ѝ Яна в “Татковци”. Това всъщност е първият проект, в който Верославова се снима в България. И ако Яна обожаваше децата в сериала по Би Ти Ви, то Кристина въобще не харесва тази професия. Но ѝ се наложило да я работи.
Кристина решила да учи бизнес в Бирмингам, Англия. По време на обучението си трябвало да замине за една година да учи в Москва. “Много е скъпо там и всички, които учихме, преподавахме английски в детска градина. Всички обаче бяха англичани, само аз - българка. Тогава ги излъгах, че съм наполовина българка и майка ми е англичанка, за да ме вземат на работа, защото условието беше английският да ми е роден език”, разказва актрисата. Така тя успява да преподава на три групи деца, които са на между 3- и 9-години. “Трябва много търпение за тази професия. Отвътре не ми идваше. Беше ми много полезно за сериала обаче, че имам опит от живота. Дава ми идея какъв тип човек би бил добър в тази работа. Изградих си образа на Яна в “Татковци” по-лесно”, разказва Верославова.
Тя поема по пътя към актьорството, когато е на 27 години. След като изкарва актьорската школа в киноцентър Бояна, тя решава да кандидатства за емблематичната школа Лий Страсбърг в Лос Анджелис. Добре че са приятелите ѝ, които я насочват към тази професия.
“В Лондон бях обградена от много актьори, които често ме питаха защо не пробвам с тази професия. Мислех, че е клише - модел и актриса... Накрая пробвах. Заминах в академията и за първи път почувствах, че там ми е мястото. Бях на 27, никога дотогава не бях чувствала, че това, което правя, е за мен”, казва актрисата.
За да преследва своята избрана професия, тя работи като бавачка на бебета, разхождала е кучета, била е на рецепция във фитнес. Докато получи работна виза, това са професиите, които може да работи в Америка. Тогава живее на квартира в Уест Холивуд, където се намира и институтът “Лий Страсбърг”.
Там учи по метода на въпросния Лий Страсбърг, който е разработил системата за обучение на актьори. Той създава няколко поколения театрални и филмови звезди, сред които са Дъстин Хофман, Ал Пачино, Мерилин Монро, Джеймс Дийн, Робърт де Ниро, Анджелина Джоли, Скарлет Йохансон, Лейди Гага и много други.
“Основата на метода е, че ни учат на концентрация и релаксация. Повтарят ни го от първия ден и е най-важното. Всеки ден упражнявахме техники и упражнения. Ал Пачино го прави всеки ден. След това ни рРазвиват концентрацията ни чрез най-различни упражнения. Работим за сетивата, за да създаваме светове - вкус, мирис, докосване. Развиват ни въображението. Когато си на сцена и вали дъжд, трябва да може да го усетиш по тялото си, без наистина да си мокър”, разказва актрисата.
Още преди пандемията Верославова иска да организира такъв курс и у нас. Смята, че би бил много полезен за актьорите ни, а в Америка е много скъпо. “ Като започнах да се снимам в “Татковци”, установих, че няма много места в България, където да отида и да продължа да се обучавам. Повечето школи подготвят актьори за НАТФИЗ, но рядко има чуждестранни уъркшопове и обучения. Затова и сметнах за много необходимо да организирам курса с Лий Страсбърг.
Мечтата ѝ се сбъдва и след една година тя успешно успява да организира курс към актьорската школа на Лий Стърасбърг. Миналата година у нас пристигна Пол Ръш, който е преподавател в института в Лос Анджелис. Взеха участие избрани от Америка български актьори, сред които Калин Врачански и Ирен Кривошиева. На финала на курса едногодишна стипендия за Лос Анджелис спечели Бояна Авджиева.
След успешно проведения курс, Кристина подготвя още един за догодина. Този път обаче за сценаристи. Пак ще бъде много интересен, защото ще дойде сценарист с награди “Оскар” и “Пулицър” - Джон Патрик Шанли”, казва актрисата.