Омбудсманът: За месец НОИ и РЗИ трябваше да са готови за удължаването на телковите решения
Не стана ясно защо един месец не стигна за обмяна на информацията между НОИ и РЗИ, за да се удължават автоматично телковите решения и да се изплащат съответните инвалидни пенсии. Все пак това беше прието накрая на последния парламент и обнародвано на 25 януари. Машината трябваше да се задейства, а не да се прекъсва плащането и да се създава хаос.
Това каза за "Денят започва" по БНТ националният омбудсман Диана Ковачева.
Според нея хората поне трябваше да бъдат информирани - за повечето от тях тези пенсии са единственият доход и не могат да чакат месец-два, за да им бъдат изплатени накуп.
Очаквам проверката на топломерите - през м.г. стана ясно, че 70% от уредите са с изтекъл срок на валидност. Трябва да се установи дали са верни показанията им и дали "Топлофикация" си изпълнява задълженията да поддържа тези уреди редовни.
Според Ковачева мобилните оператори имат право да индексират цените си, но от морална гледна точка 15,3% е голямо увеличение, миналата година беше 3%. Държавата ги подпомага заради цените на тока и техните такси са намалени наполовина, а тези такси са за инвестиции. Тя обясни, че е сезирала регулаторните органи за дали има картел между трите телекома у нас, защото вдигат цените на мобилните услуги в един момент и еднакво.