Първите заявления за средства за саниране вече са подадени във Варна
Първите заявления във връзка със санирането на жилищни сгради вече са подадени - две са от район “Приморски” и едно от район “Владислав Варненчик”. Благодаря на Общинския съвет, който подкрепи нашата програма за енергийна ефективност, която ни дава възможност да работим много активно с гражданите за нейното изпълнение, заяви пред журналисти днес кметът та града Иван Портних.
Подадените заявления предстои да бъдат разгледани от комисия, която трябва да реши дали конкретната сграда е допустима за финансиране или не. В случай, че условията са изпълнени, се сключва договор между общината и сдружението на собствениците за изготвяне на техническите паспорти и обследване на енергийната ефективност.
Община Варна пое ангажимент да помогне финансово на хората при тези процедури, като за целта осигурихме до 20 млн. лв., допълни кметът.
Средствата по-късно ще бъдат възстановени на общината от Плана за възстановяване и устойчивост.
В случай че сдружение на собствениците е изпълнило всички изисквания за финансовата помощ, но не е одобрено по програмата за саниране, няма да дължи възстановяване на сумата на общината.
Срокът за кандидатстване за безплатно енергийно обновяване е до 30 май, като дотогава трябва да са готови паспортите. Право на участие в процедурата имат всички жилищни сгради, построени преди 26 април 1999 г., с най-малко четири жилища с различни собственици и обща площ над 2000 кв. метра.
Варна може да получи безвъзмездна финансова помощ по програмата за саниране до 80 млн. лв. Тези средства ще стигнат за 30-40 блока, допълник зам.- кметът Христо Иванов.
Санирането е важно за хиляди варненци, които могат да подобрят енергийната ефективност на своите домове и да плащат по-малки сметки за отопление. По време на предходната програма за саниране участието на хората не бе много активно, защото бяха разпространявани много неверни твърдения. Вярвам, че този път гражданите ще подходят по-разумно и активно, допълни кметът.