12 500 сигнала са получени на Горещия телефон на община Стара Загора през миналата година
На денонощния Горещ телефон на община Стара Загора - 0800 157 37, са получени 12 500 сигнала за 2022 година. Това сочи справката на звено "Градска мобилност". От там отчитат увеличение на сигналите с 11 процента спрямо 2021 година.
Всяко едно обаждане се регистрира в системата и бива насочено по компетентност, уверяват от общината.
Най-често телефонът за сигнали е използван във връзка с неправилно паркирани автомобили – 3686 обаждания. 1400 са подадените оплаквания, свързани с нарушаване на обществения ред. Сигналите, които са насочени към компетенцията на звено "Озеленяване и комунални дейности" са 1284. За проблеми с уличното осветление е сигнализирано 1204 пъти. Най-малко обаждания е имало във връзка с казуси, касаещи Етажна собственост, както и с общински жилища – само 6.
От звеното отчитат още, че поради осъществяването на мащабния ВиК проект, изпълняван от държавното дружество в момента, са се увеличили сигналите за аварии и проблеми с пътната инфраструктура на местата с изкопна и строителна дейност.
За периода 1 януари – 31 декември 2022 година има получени 1382 сигнала за автомобили, които е трябвало да се репатрират, като в тази бройка не фигурират 103 подадени сигнала за съдействие от „паяка“ при преместване на автомобили при авария или друго мероприятие. 181 са сигналите за излезли от употреба леки автомобили, 474 - за паркиране на предплатено паркомясто, както и 3137 обаждания за премахване на поставена скоба.