Китай разширява здравните услуги онлайн за пациенти с COVID-19
Редица градове в Китай вече въведоха нови мерки, за да се справят с най-скорошното разпространение на варианта Омикрон в страната. За да осигури по-бързо и по-удобно медицинско лечение за пациентите, на 12 декември Националната здравна комисия издаде препоръки за разширяване на медицинските услуги онлайн за пациенти с COVID-19. Наскоро Пекин публикува списък с болници и медицински институции, които предоставят онлайн диагностика и услуги за лечение, както и обществени здравни центрове, които приемат пациенти за онлайн консултации с 11 вида симптоми, включително висока температура, суха кашлица, болки в гърлото и хрема, пише радио Китай.
Градовете в източнокитайската провинция Джъдзян също отвориха болнични прегледи онлайн в отговор на бързото разпространение на вируса. Болницата „Шао Ифу“ в Ханджоу, свързана с Медицинския факултет на Джъдзянския университет, стартира „зелен канал“ за бърза консултация на 9 декември. Оттогава общо 72 експерти от отделения за инфекциозни болести и респираторна медицина осигуряват 24-часово покритие на онлайн медицинските консултации и вече са провели над 8400 онлайн прегледа.
В централната китайска провинция Хунан специализирана детска болница е интегрирала медицински ресурси от отделенията по респираторна медицина, обща медицина, инфекциозни болести и традиционна китайска медицина за отварянето на онлайн канал за консултация на пациенти с COVID-19.
Медицинските услуги онлайн могат да предоставят консултации и насоки за лекарства за повече пациенти, които спокойно могат да останат вкъщи. Рецептите се издават онлайн и лекарствата се доставят до вратата им, което може да облекчи натиска от неизбежните опашки в поликлиниките и болниците, като по този начин също се намалява и разпространението на вируса.