Вадят на светло троловете в социалните мрежи по време на кампания
Троловете в социалните мрежи, които се активизират особено по време на предизборната кампания, излизат на светло. Това ще стане с промени в Закона за електронната търговия, внесени от бившия министър на електронното управление Божидар Божанов и депутати от "Демократична България".
Целта е да се осветлят неистинските и анонимни потребителски профили в социалните мрежи. От ДБ искат големите онлайн платформи да прилагат серия от технически мерки за ограничаване на троловете в периода на предизборната кампания, както и две седмици преди началото ѝ.
Алгоритъм от 8 точки, по който да бъдат разпознавани троловете, е разписал Божанов. Ще се проверява дали лицето от съответния профил има връзка с услуги за анонимен трафик; дали снимката на профила принадлежи над друг потребител или е от пакет от стокови снимки; дали новият потребител бързо се е свързал с голям брой други профили, включително с нови; дали се е присъединил бързо към много групи. Ще се гледа и за разминаване между личните данни, въведени на различни места в онлайн платформата. Както и дали профилът използва средства за автоматизация на публикуването на съдържанието. Ще се проверява и за използване на визуално сходни букви на тези в избраната писмена система с други. Ще се търси и координирано подаване на сигнали от голям брой потребители срещу определено съдържание.