Здравко Димитров: Спираме за месец строежа на пробива до Водната палата, връщаме движението
Ще чуем хората какво искат и ще преработим проекта, увери той
Но е категоричен, че втора зоологическа градина в Пловдив няма да допусне
Спираме за месец строителството по пробива до Водната палата в Пловдив, обяви кметът Здравко Димитров. Така той изпревари общинските съветници, които утре се събират извънредно със същото намерение.
Видимо подразнен от атаките срещу новия обект, Димитров отсече, че вариантите са два. "Или да стане това пътно съоръжение, или не. Но няма да допусна то да се превърне във втора зоологическа градина, която толкова години не можем да пуснем", отсече Зико, запращайки стрела в градината на бившия кмет Иван Тотев. Именно настоящият лидер на ГЕРБ в Пловдив се зае със зоологическата градина, когато беше градоначалник, а сега е един от най-големите противници на пробива до Водната палата. Пак Тотев като кмет изгради кръговото кръстовище до Водната палата, което сега се премахва заради новия транспортен обект.
"Аз не съм противник на кръговите кръстовища. Като областен управител съм помагал за разширението на пътя Пловдив-Асеновград, където са изградени пет кръгови. По мое настояване проектът се преработи, тъй бяха забравили локалните платна. Сега твърдя, че няма по-хубав път в България и катастрофите по него спряха", добави Димитров.
Той призна, че може би имат вина за напрежението около новия обект до Водната палата. "Трябва да има прозрачност и ако съществува напрежение, е редно да бъде потушено. Ако трябва и велоалеята ще слезе в коритото на Марица, за да се удовлетворят някои искания. Дърветата, за които протестират, се оказаха в уличната регулация. Ще ги възстановим", увери Димитров.
Той обаче критикува благоустройството на бул. "Марица-юг", извършено от предшественика му. "Няма една чешмичка, нито WC, майките не могат един сладолед да купят на децата си. Аз бих го направил по друг начин", каза настоящият кмет.
И подчерта, че проектът за пробива ще се преработи. Ако един месец не стигне, ще го удължат с още толкова. Нека гражданите да си кажат мнението. Това съоръжение ще се ползва от хората, а не от партиите, които днес ги има, утре - не, допълни Димитров.
Той обвини протестиращите, че били малцина. "Сред тях видях една неуспяла кандидатка за общинска съветничка (визирайки Пепа Деведжиева - б.а.) и един неуспял главен архитект. Чух какви ли не обвинения - че щели да падат къщи. Това е несериозно", допълни Димитров.
По думите му най-лесно било да върне старото кръгово до Водната палата. И като започнат отново километричните задръствания там, да отидел и да каже: "Нали това искахте?". Припомни, че в София са направили кръстовище на две нива до Телевизионната кула и на Лъвов мост и там тапите са изчезнали.
"Бих се радвал, ако тези хора отидат да протестират защо се бави разширението на Околовръстното шосе на Пловдив. През града минават тирове по 20 тона. Как да имаме чист въздух? На кръговото до Водната палата минават на час 4000 коли. А в Пловдив на месец влизат и излизат 6 милиона автомобила. Всичко това оказва влияние на трафика, предизвиква нерви и закъснения за работа", допълни градоначалникът.
В 1-месечния срок, през който се спира проектът за преработка, ще се разисква и така нареченият ляв завой. Сега не се предвиждаше такъв, а само минаване направо и надясно.
"На сесията утре ще чуем съветниците. Правим работна група и ако се окаже, че имаме грешки, ще си ги признаем и отстраним", обясни кметът.
Заместникът му Пламен Райчев отрече обвиненията, че не е имало обществено обсъждане на проекта за пробив до Водната палата. И посочи, че обявлението е било публикувано във вестниците "Марица" и "24 часа".
Главният архитект Димитър Ахрянов заяви, че още не е постъпил констативният акт на РДНСК, според който строителните дейности са започнали, преди да влезе в сила разрешителното за градеж. "Ще се запознаем с констатациите и ще реагираме", увери той. Но подчерта, че няма как да се издаде строително разрешение за имот, в който има дървета. "Първо трябва да се пусне заповед за премахването им и след това да се издаде строително разрешение", посочи Ахрянов.
Изпълнителят на обекта инж. Паун Иванов обясни, че до момента са извършили дейности по обезопасяване, почистване и премахване на павета и бордюри. "Не сме получили плащания, макар по договор да ни се полага аванс", обясни той.
На въпроса ще искат ли неустойка, отговори, че първо ще видят какво ще се случи и тогава ще преценят.
"Кой ще плаща неустойката? Общинските съветници", вметна Здравко Димитров. Той допълни, че разходите по препроектирането на пробива до Водната палата ще ги поеме общината.
Ще направим всичко възможно през времето, в което не се работи по пробива, да бъде възстановено движението. Според изпълнителя част от асфалтовата настилка вече е премахната, но нямало проблем да се възстанови старата схема.