Разрешават реклама в дигитални платформи, без обществена поръчка

11.10.2022 22:40 Христо Николов
Това лято Турция е пуснала 570 дигитални реклами на туризма си във фейсбук и инстаграм, а България - едва 30, посочва сред мотивите си служебният министър на туризма Илин Димитров. СНИМКА: “24 ЧАСА”

Промяната ще позволи по-бързо организиране на информационни кампании

Служебният министър на туризма Илин Димитров е предложил промяна в Закона за обществените поръчки, с която рекламно съдържание в дигитални платформи вече може да се прави без обществена.

Проектът за промени е пуснат за обществено обсъждане във вторник и приемането му зависи от бъдещия парламент,

който се събира за първи път на 19 октомври. Срокът за общественото обсъждане обаче е 30 дни и ще приключи на 11 ноември.

Промяната е доста мащабна за сферата на рекламата и предвижда пускането на рекламно съдържание, без да се прави обществена поръчка в “платформи за споделяне на видеоклипове, включително и услугите на социални медии, при които съществената функционална възможност е посветена на предоставянето на широката общественост на програми и/или генерирано от потребителите съдържание”. Това изключение на практика означава, че по този начин рекламно съдържание може да се публикува в канали като youtube, TikTok, фейсбук и други такива, независимо дали съответният канал е свързан с класическа медия, или не.

В момента ограничение за обявяване на обществена поръчка в областта на няма само при купуването на програмно време или осигуряването на предавания, които се възлагат на доставчици на медийни услуги, т.е. на радиа и телевизии. Ако обаче някоя телевизия има фейсбук канал, това облекчение не важи и когато държавно ведомство или орган искат да направят рекламна кампания по този начин, трябва да обявят обществена поръчка.

За публикуване във вестници, независимо дали на хартия или онлайн, също трябва да се обяви обществена поръчка.

“За съжаление, действителността се развива много по-бързо от законодателството, а процедурите по обявяване на обществени поръчки са прекалено тромави

и не може да се използват, когато се налага спешно да се правят кампании в областта на туризма, когато сезонът свършва”, каза пред “24 часа” министър Димитров.

В текста на промените е посочено, че подобна промяна е възможна след последното изменение на директивата за аудио-визуалните услуги от 2018 г. и ще позволи на държавни органи и ведомства да бъдат по-гъвкави, когато искат да достигнат до по-млада аудитория, която ползва подобни дигитални платформи много по-често, отколкото по-възрастните.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>