"Спрете се!" и "Оставка!" заглушиха старта на пробива под Водната палата в Пловдив (допълнена, снимки, видео)
- 17 месеца е срокът за изпълнение на обекта, който трябва да разтовари
- Сумата от 9,2 млн. лева ще стигне, твърди изпълнителят на обекта
Под виковете "Оставка!", "У-у-у", "Не ви е срам!" и "Спрете се!" беше направена първата копка на пробива под Водната палата в Пловдив. Двайсетина протестиращи, предвождани от активистите на партия КОД Пепа Деведжиева и Ивайло Спасов, издигнаха лозунги "Кметът ставите си мени, но нрава не" и "Пловдив повече няма нужда от дупки" . През цялото времe на церемонията те не спряха да скандират "Оставка!". На протеста присъства и бившият областен управител Йордан Иванов от ДСБ.
Непрестанното скандиране накара шефа на Института по пътна безопасност Богдан Милчев да се обърне към недоволните. "За бога, хора! Нека обичаме града си повече, отколкото политическите партии", изригна той. И обясни, че когато в София се е изграждало кръстовището на две нива до Телевизионната кула е имало подобно недоволство. "Видя, че новото пътно съоръжение намали шума и замърсяването на въздуха. Да не говорим колко облекчи трафика", посочи Милчев.
Както съобщихме, минути преди церемонията районът около Водната палата беше осеян с полиция. Заграждения бяха поставени от източната страна на сегашното кръгово кръстовище.
Пробивът под Водната палата е на стойност 9,2 млн. лева, а средствата са от изтегления 30-милионен заем от общината.
"От днес ударно започваме работа от източната страна на бул. "Марица-юг". Най-напред ще изместим кабелите и телекомуникационните съоръжение. След това започва разкопаване и изливане на пилоти, които ще "държат" бъдещото пътно съоръжение. Срокът за работа е 520 дни, или 17 месеца. Надяваме се до края на следващата година да приключим", обясни пред "24 часа" Паун Иванов от фирмата изпълнител. На церемонията присъства и шефът на дружеството Юлиан Инджов.
По думите на Иванов пробивът под Водната палата е сложно съоръжение заради близостта му до река Марица. Той смята, че отделената сума от 9,2 млн. лева ще стигне.
Проектът, който за първи път беше показан на място, предизвика гнева на протестиращите, тъй като не се предвижда ляв завой. "Движението по двата булеварда - "Цар Борис Трети" и "Марица-юг" ще върви само направо и надясно", каза той.
"Кой измисли тази идиотия", реагира Тошко Шотлеков от страна на протестиращите. Иванов му отговори, че може да го осъди за тези думи.
"Този проект се прави изцяло на инат. Има много въпроси, които не са обсъдени с обществеността. Например забраната на левия завой ще създаде големи затруднения. Докато трае строителството, движението се изнася на бул. "Шести септември". Представете си какъв хаос ще настане там", заяви Пепа Деведжиева. Според нея ефектът ще е същият, ако се премахне съществуващото кръгово кръстовище и се забрани левия завой, без да се харчат 9,2 млн. лева. По думите й пробивът ще улесни движението само по бул. "Марица-юг", но не и по "Цар Борис Трети".
"В цяла Европа най-високо приложими са кръговите кръстовища. А тук всичко се прави на инат, за да се усвоят едни пари", отсече тя.
"Ние сме едни строители. Има си възложител, който казва какво да се прави", отговори на критиките Паун Иванов от фирмата изпълнител.
Докато недоволните скандираха и дюдюкаха на метри от тях под специално монтирана шатра до брега на Марица започна церемонията. Зам.-кметът Пламен Райчев каза, че след решение на общинския съвет и след публично обсъждане на проекта днес се пристъпва към неговата реализация. "Дай боже след година и половина да се поздравим с пътен възел, който да разтовари движението в тази част на града", заяви той.
В този момент прозвучаха викове. "Целият град разбихте. Не се наядохте", крещяха протестиращ.
Под дюдюканията зам.-кметовете Пламен Райчев и Тодор Чонов грабнаха лопати и направиха първата копка.
Нито един от районните кметове не присъства. Преди дни Георги Стаменов от "Централен" заяви, че този пробив е неуместен. Категорично против е и градският лидер на ГЕРБ Иван Тотев.
Не са малко пловдивчани, които се притесняват как ще се придвижват в града. "Задръстванията по "Брезовско шосе", което е разкопано от февруари, са огромни. Сега се затваря и около Водната палата. Как човек да отиде на работа", пита Соня Христева.