400 трупа, докато се сетят да обезопасят пътя и всичко край него, а не да пробват да дисциплинират шофьорите
Дори някой да се е подготвил да даде комисиона, а друг - да я вземе, резултатът е важен
За българския шофьор никога не е проблем, че няма с кого да се удари челно. Той просто се забива в дърво, билборд, стълб. Така де - няма някакви си там дребнотемия да му пречат да се самоубие. Пък и шофьорите добре се справят -
за три години има 3051 подобни катастрофи с 400 загинали и 3820 ранени
Някъде около 397-ия труп в главата на някой чиновник най-сетне се появи мисълта, че щом се убиват край пътя, е добре да се обезопасят точно тези участъци. Или най-накрая някой в многолюдната родна администрация е прочел “ааадски дългите” 4 страници с препоръки от Държавната агенция по безопасност на движението по пътищата, която от самото си създаване говори, че по този начин жертвите ще намалеят.
И така се роди разумното и просто предложение - да се изчисти около пътя
Решено - ще се режат дървета, ще се махат билбордове. И ще слагат нови мантинели. И дори някой да се е подготвил да даде или да вземе комисионна, този път подобно укоримо действие поне ще доведе до нещо добро. Защото българинът не е спечелил 10 шампионски лиги само по причина, че не му е даден шанс. И яда си го изкарва на пътя, където знае всякакви трикчета. Номер едно е съкращаване на десния завой, като минеш през банкета. Ще си строши автомобила, ще кажете.
И ще чуете: Споко, аз си познавам колата. Но тя, колата ти, познава и Берлинската стена, бе, пич... Минала е годишен технически преглед. Естествено, под 1% не го минават. Затова сега държавата е решила да затегне контрола и при тези проверки.
А ако няма калпави коли на пътя, ще се избягват много ситуации и инциденти
Това може да бъде използвано и като добро ноу-хау и да се сетим, че не можем да превъзпитаме старите шофьори. Но нищо не пречи да обучим като хората новите. Затова нека се добавят още часове, да се включат реални ситуации в симулирана среда, а не да взема книжка заради фамозното умение да карам на газ и спирачка в софийските задръствания. Това няма да даде отражение веднага, но ще имаме първите властимащи, които не са на принципа “А след нас и потоп”.
Разбира се, шансът всички предписания да се сбъднат е същият като този авторът на тези редове да спечели 10 шампионски лиги с любимия си “Ювентус”. Но той не е нагъл - и една, спечелена от тима с друг треньор, му стига. А на вас, господа властимащи?