Красимира Хаджийска: “Отдел “Издирване” е предложен от Нова тв за наградите “Еми”
Сериалът ни “С река на сърцето” дава нов повод да се обърне поглед към Северозападна България, казва главният оперативен директор на "Нова Броудкастинг Груп
Красимира Василева Хаджийска работи за Нова тв от 19 години. От 2013-а поема стратегическото управление на отделите “Продажби”, “Маркетинг” и PR.
Преминала е специализирани обучения по мениджмънт и тв продажби, част от които в централите на Discovery Channel (Washington DC, USA) и WCOV-TV Fox 20 (USA).
От 1 юни 2022 г. е главен оперативен директор на “Нова Броудкастинг Груп”.
- Колко струват българските сериали - и в буквален, и в преносен смисъл, г-жо Хаджийска? Нова тв току-що започна да излъчва най-новия - “С река на сърцето”. Достатъчно ли е голям интересът към българското кино от страна на зрителите?
- Съдейки по резултатите през последните години, виждаме, че тенденцията е налице. Българският зрител гледа и очаква български сериали именно по NOVA, която се наложи като водещия тв канал в това отношение. Не спряхме инвестициите си дори и по време на ковид пандемията, когато много медии замразиха проектите си. Това е наш дългогодишен ангажимент, включително и да ги програмираме в най-гледаното време. Със сигурност е
по-рентабилно да излъчваме чужди продукции, но ние не го правим
Опитваме се да създадем други перспективи за филмовите творци у нас. Тази есен завършваме историята на криминалната драма “Братя” и имаме голяма премиера – семейната сага “С река на сърцето”.
Убедени сме, че новият сериал ще остави уникален отпечатък, защото е заснет и режисиран майсторски, а актьорският състав е фантастичен. Всички в екипа са изцяло отдадени и от няколко месеца живеят във Видин, където са снимките.
Подкрепата на NOVA има осезаемо влияние в създаването и промотирането на български сериали, но подкрепата надхвърля това. В случая даваме нов повод да се обърне поглед към Северозападна България. Този сериал ще го покаже в нова светлина и съм сигурна, че интересът към него ще се засили.
- Много звезди и много пари в различните тв формати - така изглежда есенната програма на Нова тв. На кои “гвоздеи” разчитате?
- Жанровото разнообразие е голямо, стандартът на продукциите е висок, а лицата, които ги представят, са сред най-обичаните у нас. Българският зрител вече знае, че ако се появи интересен формат на световния тв пазар, първо ще го види по NOVA. Предизвикваме не само конкурентите, но и себе си. Така е всеки сезон.
Заедно с всички продуценти работихме много, за да осигурим шест силни предложения тази есен – “Голямото преследване”, “Игри на волята: България”, “С Рачков всичко е възможно”, “Звездите в нас” и двата български сериала.
- Как избрахте “Голямото преследване”?
- “Голямото преследване” е игра от ново поколение, с много повече въпроси, динамика и бързи реакции. От 5 септември тя вече е у нас с Ники Кънчев. Няма по-подходящ и силен водещ в България, който да застане с целия си авторитет, знания и харизма зад подобен мащабен проект. Зрителите му гласуваха огромно доверие още със старта на предаването и постигнатият резултат още с първия епизод категорично показа това.
Всички формати избираме на базата на обстоен анализ на зрителските нагласи. Заслугата е изцяло на програмния ни отдел, в който работят едни от най-опитните експерти по тв съдържание. Следят отблизо медийния пазар и световните тенденции.
“С Рачков всичко е възможно” например е
по лиценз на френския формат “В петък всичко е позволено”
– уникално шоу, любимо не само на френската публика, но и в Германия, Италия, Австралия, САЩ, Канада. Вярвам, че Димитър Рачков ще го превърне в задължителното съботно забавление и за българите.
Другият ни акцент – “Звездите в нас”, е съвсем нов тв проект. Ние сме сред първите страни в света, в която се представя, след като се появи по ITV във Великобритания. След България предстоят премиери и в още няколко държави.
Спомняте си, че именно по NOVA за първи път у нас стъпи и колумбийското риалити Desafio. Българската версия, както знаете, е “Игри на волята”. Вече имаме четири сезона и с него есенният сезон на NOVA стартира с огромна преднина. Средно 37% от зрителите в активна възраст (18-49 г.) проследиха първия епизод.
- Наградата в “Голямото преследване” няма таван, поне така е в оригиналното шоу. До колко може да стигне печалбата у нас?
- В българската версия на играта също няма таван и това е чудесно. Знанието не може да бъде лимитирано. За всеки участник в първия етап паричната стъпка на въпрос е 500 лева, а крайната сума зависи само от знанията на участниците и кондицията на преследвачите.
- Защо викторините, които имат и образователен ефект, се превърнаха в новия телевизионен тренд?
- От частните телевизии NOVA първа наложи този тип игри. Купихме правата за “Стани богат” и я стартирахме през 2001 г. в нашия ефир. В момента “Голямото преследване” е най-горещото предложение на пазара. Според официалните пийпълметрични данни първият епизод е привлякъл над 32% от всички зрители в активна възраст (18-49 г.), които са гледали телевизия в този час. Консултантът на формата твърди, че нашата продукция е на световно ниво и е впечатлен от водещия и преследвачите.
- Новините и публицистиката са най-важната част от всяка политематична телевизия. Какво ново и по-различно ще предложи Нова тв по време на предизборната кампания?
- Доверието в журналистическата работа е мерило за кондицията на всяка политематична телевизия. Според годишния доклад на института за изследване на журналистиката „Ройтерс“ към "Оксфорд" "Новините на NOVA" са първи по гледаемост в България и първи по доверие сред частните телевизии. Водещите на NOVA са с голям опит, отразявали са много избори и са сред най-одобряваните лица.
Николай Дойнов например стартира нова поредица от интервюта по всички важни за обществото теми. Екипът на „Новини и актуални предавания“ разработи цялостна стратегия за отразяване на предизборната кампания, така че зрителите да получават информацията обективно. Всички актуални теми ще бъдат проследени в различни формати по NOVA и NOVA NEWS, обединени в специалния проект „Изборът на България. Въпрос на парламент“.
- Рекламите забавят своя ръст през 2022 г. според прогноза на Българската асоциация на комуникационните агенции (БАКА) заради инфлацията, войната в Украйна и ковид. Как това ще се отрази на телевизията?
- След ковид пандемията рекламният пазар у нас отбеляза двуцифрен ръст през 2021 г. Отдавна не бяхме виждали това. Съвсем логично е ръстът през настоящата година да е в нормални граници в рамките на 8-9%. Със сигурност ковид научи и нас, и рекламодателите ни да гледаме по различен начин на кризисните ситуации – по-уверено, да взимаме по-смели, но не и прибързани решения, да премерваме рисковете. Затова компанията ни гледа оптимистично към 2023 г., продължавайки да инвестира в качествено и ново съдържание. Прогнозираме сходен ръст от около 7-8%, както и по-висока инфлация на рекламния пазар.
- В момента се снима вторият сезон на криминалната мистерия “Дяволското гърло”. Кога ще бъде излъчен?
- “Дяволското гърло” беше успешен сериал и зрителите, и рекламодателите го оцениха. Затова искахме да има продължение. Надявам се да представим втория сезон през следващата година заедно с още нови заглавия. В момента разглеждаме повече от три филмови проекта и качеството на предложенията става все по-високо.
- Какво още предстои за Нова тв?
- Пълна технологична модернизация на компанията, която е свързана с
преместването ни в нова сграда до края на годината
Предстои да излъчим световното първенство по футбол заедно с БНТ. Развитието на спортните програми е сред стратегическите ни приоритети и дългосрочно инвестираме в ексклузивно спортно съдържание. Работим и по пролетния тв сезон. Стараем се да налагаме нови формати. Така ще бъде и следващата година.
- Нова тв преговаря ли с чужди пазари, за да може продукцията й да стигне до тях?
- Ние сме част от голямото семейство на "Юнайтед Медия" – водеща медийна компания, която оперира в осем държави в Югоизточна Европа. В "Юнайтед Медия" има специален отдел за продукция и дистрибуция, в който участват и експерти от "Нова Броудкастинг Груп". Вече имаме реализирани продажби на четири сериала на NOVA извън територията на България.
- Ще връщате ли "Биг Брадър", или той остаря като тв формат? Този въпрос впрочем непрекъснато е задаван от различни зрители, вероятно и на вас.
- Често ни питат дали ще върнем "Биг Брадър". Явно това се случва и на други пазари като Великобритания, Португалия, Латинска Америка, където тази година форматът там се завърна отново и за пореден път постига забележителни резултати.
Всъщност и в България "Биг Брадър" винаги е бил с изключително високи резултати. В момента обаче сме фокусирани върху търсенето на развлекателни формати и нови сериали.
- “Юнайтед Медия” - собственикът на Нова тв, ще бъде домакин на полуфиналите на международната тв награда “Еми” в Дубровник - нещо, което се случва за първи път в нашия регион. Нова тв ще се бори ли за прочутата награда?
- Това е голяма новина за всички нас и много голямо признание за “Юнайтед Медия”, която бе избрана от Международната академия за телевизионни науки и изкуства да бъде част от процеса на селекция за наградите “Еми”. На събитието на 14 септември в Дубровник ще присъстват и двама от актьорите в “С река на сърцето” – Яна Маринова и Александър Сано. Смятам, че този нов продукт ще бъде достойна кандидатура в следващото издание на наградите.
Тази година участваме в две категории с криминалния сериал “Отдел “Издирване” и
с документалния материал на журналиста на NOVA Глория Николова
за състоянието на психиатричната грижа в България “Последна спирка “НенужниТЕ”.
- Вие работите от 19 години за Нова тв. Как се промени през това време телевизията?
- Започнах работа в рекламния отдел на Нова тв през 2003 г. Тогава екипът ни беше от 8 човека и си деляхме четири компютъра. Всеки ден носехме рекламните клипове на касети “Бетакам” от централния офис на телевизията към студията. Този пример отчасти илюстрира колко бурни и бързи промени се случиха на медийния пазар у нас. Ние имаме активно участие и принос за това. “Нова Броудкастинг Груп” продължава да впечатлява със своето развитие – от малка регионална телевизия до водеща медийна и технологична компания сега.