Нов двигател на растежа на интернет търговията за страните от „Един пояс, един път“
Преди хиляди години, в древен Китай, търговците са пътували по Пътя на коприната с камили и коне, преодолявайки трудностите, за да продадат китайска коприна, чай и други екзотични стоки на Запада, предаде "Радио Китай". Междувременно в Китай се внасят стъклени изделия, перли, плодове и зеленчуци от чужбина. Днес, в една от залите за онлайн излъчване на живо на Международното изложение за търговия с услуги в Пекин 2020, търговец от Шри Ланка представя бисквити и черен чай от своята страна на клиенти от цял Китай, използвайки само мобилния си телефон. С няколко клика клиентите могат да закупят сапун от Сирия, килими от Афганистан, бижута от Пакистан, ориз и кафе от Лаос и други продукти от страни и региони, участващи в инициативата „Един пояс, един път“, като стоките ще бъдат доставени директно до вратата им на хиляди километри от щандовете на изложението.
Бумът на онлайн търговията може да се отдаде на успеха на мобилния интернет и развитието на технологиите за цифрови услуги. Експертите посочват, че на изложението тази година цифровите технологии доказват на практика как са се превърнали в нов двигател на растежа за страните от „Един пояс, един път“.
Цифровата търговия на Китай се развива с доста бързи темпове, като общият внос и износ на цифрови услуги нараства с 22,3 процента на годишна база през 2021 г., за да достигне 359,69 милиарда щатски долара.
„Онлайн пазаруването е много по-популярно сега, особено сред младото поколение. Като бизнесмен трябва да се адаптирам към най-новите тенденции. Ако предприятията могат да използват по-добре цифровите услуги, те ще станат по-ефективни и конкурентоспособни,“ казва Акил Ахмед Шадер, собственик на пакистанска фирма за търговия със скъпоценни камъни.