От къде идва добрата репутация на Китайския международен панаир за търговия с услуги?
От провеждането му за първи път през 2012 г., Китайският международен панаир за търговия с услуги CIFTIS натрупа добра репутация от глобалните предприятия и се превърна в най-голямото изложение в областта на търговията с услуги в света, предава "Радио Китай". Панаирът обхваща 12 основни области на индустрията на услугите, определени от Световната търговска организация.
Панаирът за 2022г., който беше открит днес, привлече повече от 400 от водещите международни компании в света да участват присъствено. Общият процент на интернационализация достигна 20,8%, с увеличение от близо 3 процента спрямо предишния панаир.
Откъде идва добрата репутация на Панаира за услуги? Това идва от привлекателността на големия пазар на Китай.
Десетте години на растеж на CIFTIS съвпадат с десетте години на бързо развитие на търговията с услуги в Китай. От 2012 г. до 2021 г. добавената стойност на сектора на услугите в Китай се увеличи 2,49 пъти, а средният годишен темп на растеж на вноса и износа на услуги е 6,1%. Това е с 3,1 процента по-високо от глобалния темп на растеж. Класирането на търговията с услуги е на второ място в света за осем последователни години. През първата половина на тази година общият внос и износ на услуги от Китай се увеличи с 21,6% на годишна база, а излишъкът в телекомуникационните, компютърните и информационните услуги се увеличи 2,2 пъти на годишна база, със силен импулс на растеж. Зад бързото разпространение на "китайските услуги" стои по-нататъшното укрепване на супер мащабното пазарно предимство. Именно благодарение на Китайския международен панаир за търговия с услуги много чуждестранни компании отвориха китайския пазар.
В момента епидемията от COVID-19 все още се разпространява в света, а световното икономическо възстановяване е бавно. Как да търсим нови точки на растеж? Значението на търговията с услуги в този случай не може да не се подчертае. Китай държи да провежда панаира на търговия с услуги, който предоставя възможности на чуждестранните компании да се интегрират в големия пазар на услуги в Китай и предоставя платформа за китайските компании да използват напълно както вътрешните, така и международните пазари и ресурси.