До края на лятото от магистрала “Тракия” ще остане само името

04.07.2022 10:54 Генка Маркова
Натоварен трафик преди влизане в София от магистрала "Тракия"
Обичайното задръстване при ремонт

Народът се е юрнал да пътува като за последно, въпреки че бензинът и дизелът гонят четири лева.

Нищо че обещаната компенсация от 25 стотинки на литър гориво чака да изстине мастилото на “Държавен вестник” и да минат още три дни, за да зареждат хората по бензиностанциите с бонуса, който е на път да бъде изяден предварително заради лъвските скокове в цените.

Въпреки всичко това хората пътуват. Пътуват, защото е лято и защото COVID им даде глътка въздух, а и не се знае кога ще се завърне пак и с каква сила.

Затова, пътувай, народе! Пътувай, но по пътищата не е чак толкова весело. По любимата на българите магистрала “Тракия” трасето се влошава с всеки изминал ден.

И без да се включвам в репертоара на Бойко Борисов, че тези “новите едно кило асфалт не са сложили”, то се вижда, че работите с магистралата вървят на зле.

От Бургас в посока София (и в обратната посока е същото) от вълните по асфалта по-нежните физически пътници някъде към Ямбол и Сливен

със сигурност могат да тренират за изненадите от

морска болест

Изключение прави само ремонтираният преди година участък от 16 километра между Чирпан и Плодовитово. Но какво са 16 километра на фона на всичките 360 от София до Бургас?

А освен това малките допреди време дупки или пукнатини в пътното покритие са на път да влязат в “Гинес” за големина и дълбочина. Потърпевши се оплакват от спукани гуми и изкривени джанти, а други - веднъж сериозно пострадали, се стараят да запомнят  опасните дупки, за да не влизат по два или три пъти в тях.

И всичко това са бели кахъри, ако не се стигне до сериозни катастрофи с ранени и жертви.

Някои казват, че правителството на Кирил Петков е паднало заради ремонтите по пътищата и парите за пътните фирми. Защото министърът от ИТН искал едни 3-4 милиарда, а пък премиерът и министър Асен Василев не ги давали заради съмнения за корупция.

Не знам къде е истината - къде свършва политическата интрига и къде започва икономическата логика. Но когато тръгна на път, наистина искам да съм като европейски гражданин.

Може и в по-бедна държава да живеем, но поне

пътищата ни да са читави

Сигурно така мислят по-голяма част от българите. Защото искат да пътуват. Това е неотменимо тяхно право. А отговорност на държавата е да им гарантира сигурност по пътищата на България.

Вярно, че в момента правят някакви кръпки по “Тракия”, затварят малки участъци за ремонти. Явно са чакали пари, та са отложили пълненето на дупки точно за разгара на летния сезон. Няма друго обяснение защо досега това не е направено. Щом няма логика, значи има проблем с парите. Трети вариант няма...

Преди пет години писах, че “Тракия” е изключително натоварена магистрала особено в участъка между София и Пловдив и трябва

да се мисли за нейното разширяване поне

с по една лента

Казвах го тогава с ясното съзнание, че няма да стане веднага. Трябват идеи, проекти, планиране на разходи, обществени поръчки за фирми изпълнителки. А всичко това отнема не месец-два, а поне пет години. Трябваше вече да сме готови поне на етап “идеи”. После един министър разви тази теза в парламента и я подкрепи с броя на преминаващите коли - средно по 35-40 хиляди на ден. Сега, 5 години по-късно, нищо не се е променило към добро. За разширение с по една лента няма как и да мечтаем, за съжаление, но поне да оправят дупките. Защото иначе до края на лятото заради интензивния трафик от магистрала “Тракия” може да остане само името.

А, да, и още нещо - кога най-после

някой експерт ще се сети да забрани

на тировете да се изпреварват по “Тракия”

- опасно е за всички коли наоколо, особено за тези, които карат само в крайна лява лента. А както се разбира, това стана тенденция - не само заради по-високата скорост, но и защото там дупките и вълните май са по-малко. 

 

Други от Мнения

Пречупване на тренда - ниските лихви спряха растежа на милионерските влогове

Вземащите кредит трябва да се съобразят с новата тенденция - лихвите ще се покачват Хората изчакват да видят докъде ще спаднат цените, за да получат по-изгодни сделки БНБ публикува редовната

Красен Станчев: Бъдещият кабинет не е на ротацията, щафета е - трябва да бъде разписано какво поема първият и какво предава

Обедняване и апокалипсис няма! Всички - без семействата с повече деца и част от пенсионерите, са по-добре в последните 2 г., казва икономистът - Държава пред катастрофа, икономика пред рецесия

Президентът си е основал звукозаписна компания и от там сега ще излязат редица нови хитове

Няколко коментара на извънредната и налудничаво динамична политическа обстановка: 1. “Да, България” винаги е била категорична, че експертният състав на правителството е това

Кабинет на ПП-ДБ само с техни министри не им дава по-добри възможности

Партиите - участнички в споразумението за излъчване на правителство от ГЕРБ-СДС и ПП-ДБ са заинтересовани да постигнат балансирано представителство в предстоящия кабинет

“Букър” тежи, колкото и да ръкопляскате или да хулите

Радвам се за Георги Господинов. Книга, писана на езика свещен, достигна до световно признание. Интересни са ми тези, които обругават, без да са чели Може би думата награда иде от това, че някой

>