Без тунел и естакада при разширението на Околовръстното на Пловдив, скъпи са
Отпадат вариантите за прокарване на тунел или естакада при разширението на Околовръстния път на Пловдив, стана ясно по време на среща с проектантите и кметът Здравко Димитров. Съоръженията биха оскъпили целия проект, смятат те. А направата на естакада би затруднила развръзките към селата Първенец, Марково, Златитрап и кв. „Прослав“.
По време на близо едночасовата дискусия присъстващите се обединиха около решението за изграждане на път с габарити 41 метра ширина, като в нея влизат основно платно, зелени ивици, отводнителни съоръжения, локални платна и тротоар. Всички кръстовища ще бъдат на две нива.
На следващата среща ще присъстват и представители на община "Родопи", през чиято територия минава и част от трасето. Готовият проект ще бъде внесен в община Пловдив за препоръки и одобрение след провеждане на обществено обсъждане.
На днешната среща присъстваха зам.-кметът по транспорт Тодор Чонов, главният архитект на Пловдив Димитър Ахрянов, представители на фирмата проектант „Пътпроект“ ЕООД, Ася Чипова и Валентин Зарев от Агенция „Пътна инфраструктура“, представители на КЦМ, „Напоителни системи“ и ОП „Организация и контрол на транспорта“.
„Околовръстният път на Пловдив е наболял проблем. За последните 10 години сме повдигали темата неведнъж, но се надявам този път да получим един работещ проект и шосето най-после да бъде изградено. Като кмет на Пловдив ми е обидно, че на места локалните платна на софийското околовръстно са по-широки от трасето на нашето, което освен общините Пловдив, Марица и Родопи е връзка с общините Смолян и Кърджали“, заяви на срещата Здравко Димитров.