Българският туризъм трябва да проявява повече смелост и самочувствие, според експерти
Българският туризъм трябва да проявява повече смелост и самочувствие, каза днес във Варна изпълнителният директор на "Албена" АД Красимир Станев по време на дискусията "БГ плаж ТУРИЗЪМ - ЛЯТО 2022", проведена по инициатива на БТА в партньорство с Икономическия университет в крайморския град.
"Ние сме изпълнени с комплекси и гледаме само нашите си проблеми, което е огромна грешка, каза Станев. България е уникално красива, с невероятни дадености, но не успяваме да се рекламираме, допълни той. По думите му кадрите, които работят в сектора, също са на много високо ниво, но пък това е и причината лесно да намират реализация в чужбина и да заминават. Много ми се ще да заработим с по-голямо самочувствие, с повече инициативност", каза Станев. Той сподели още, че е редно секторът да разчита на културата, за да се развива и да привлича нови гости. Нужна е инициативност, обясни Станев.
Позицията, че българският туризъм неоснователно страда от ниско самочувствие бе споделена и от председателя на Варненската асоциация на ресторантьорите и хотелиерите (ВАРХ) Павлин Косев. Според него е грешка да се говори за проблемите публично. Това трябва да става в работен, административен порядък, а не пред очите на туристите, за тях са нужни само позитивни послания, обясни Косев.
Варна е на крачка да стане туристическа столица за четири сезона, допълни председателят на ВАРХ. Според него туристи има целогодишно и те много харесват града, макар че местните не винаги оценяват промените в него.