АПИ отказва да върне на пловдивчанин парите за погрешно платена винетка
Пловдивчанин заведе дело срещу Националното тол управление, което е към агенция „Пътна инфраструктура“, защото отказват да му върнат парите за погрешно платена винетка. Човекът купил винетката на 8 август м. г., веднага установил, че е въвел грешна цифра в номера на колата, и на 7-ата минута поискал корекция. На 17 август 2021 г. получил отговор на мейла си, че корекция не може да бъде извършена, защото автомобил с погрешно посочения номер съществува и винетка е издадена. Той платил втора такса за колата си, изпратил документи в тол управлението, които доказват, че не е собственик на другия автомобил, и си поискал парите обратно. Не получил отговор и завел дело в Пловдивския административен съд.
В хода на делото от АПИ се позовават на законовата норма, че при закупуването на винетка рискът за неправилно деклариране на данните се носи от самия потребител. Въпреки това съдът се произнася в полза на ощетения водач, защото счита, че в случая е налице неоснователно обогатяване от страна на тол управлението. „Съдът намира, че "рискът" неправилно се разбира от ответника като възможност за събиране на приходи, без да се предоставя съответната услуга. Това разбиране, само по себе си, е абсурдно и не кореспондира с нито една разпоредба от позитивното право, още по-малко с правен принцип“, е записано в мотивите, с които преписката е върната в АПИ за ново разглеждане.
Решението подлежи на обжалване пред ВАС.