Арабски жени идват в България за уроци по гримиране и баница
Двойно повече наши туроператори на туристическо изложение в Дубай
Двойно повече са българските туроператори, които участват в 29-тото издание на изложението Arabian Travel Market в Дубай. Българският щанд е разположен на площ от 60 кв.м. и интересът към страната ни е свързан основно с посещение на природни обекти и естествени водоизточници.
Ивелина Николова, която от години работи като туроператор на арабски пазар посочва и любимите дестинации: Костенски водопад, екопътека Искър-Панега, Крушунски водопади, Стобски пирамиди и задължително Рилски манастир. Арабите избират или “зелените”месеци, или златната есен, която те считат за най-красивата гледка.
Отделно у нас пристигат групи арабски жени, които взимат изгодни уроци по гримиране, по печене на баница и месене на нашенски питки. Минималната продължителност на престоя на арабски туристи е пет дни, като достига до 14.
За рекламата на страната ни родните туроператори разчитат на арабски влогъри с милиони последователи. Само последният клип за България е гледан от половин милион онлайн зрители.
Изложението Arabian Travel Market (АТМ) в Дубай отчита 45% повече изложители и гости, спрямо предходната година. Въпреки Ковид ограниченията през 2021 г. и отложени традиционни европейски туристически изложения, през 2021 г. изложителите в Дубай са 1200, а през настоящата са 1500 от 112 държави.
29-тото поредно изложение организаторите определят като спринтов старт към успехи, които да превърнат третата кръгла годишнина в световно по значимост събитие.
Даниел Къртис, директор на изложението отчита участието на 15 туристически старт ъп компании, чието финансиране възлиза на около 500 хил. USD. “В последните няколко години Близкият Изток е епицентър на иновации и технологии и затова виждаме дубайското изложение като възможност да се превърнем в инкубатор на лидерство в сферата на туристическите технологии, които отварят все повече възможности за хората и от една страна правят конкуренцията още по-голяма, но от друга – изборът на качествени продукти се повишава неимоверно”, обяснява Къртис.
В програмата на АТМ е предвидено обсъждане на бъдещето на авиацията в условията на вече доказана непредвидимост: светът може да бъде затворен по всяко време и за неопределено време; ще бъдат представени модели на модерно гостоприемство, насочено към информираните и взискателни клиенти, които светкавично могат да бъдат носители на отрицателна реклама.
За разлика от лондонското изложение, което изглеждаше полупразно, изложбените зали в Дубай са препълнени от хора, които трудно се разминават. Очаквани са над 20 хиляди посетители.
Макар в Дубай носенето на маски да е задължително, никой не прави забележка на множеството хора по улиците и на самото изложение за това, че са без маски.