Туристическият бранш настоява за кризисна маркетингова кампания
Министерството на туризма да проведе кризисна маркетингова кампания преди старта на летния туристически сезон – апел за това отправи Маргита Тодорова, директор „Маркетинг и продажби"; в „Албена"; АД. Зад искането се консолидираха и останалите участници в проведения във Варна специализиран форум под наслов „Кадрите в туризма – предизвикателства и перспективи";, организиран от Варненската туристическа камара.
Представителите на едни от най-големите доставчици на туристически услуги от Северното черноморие, съсловни организации, операторът на двете морски летища Варна и Бургас заявиха, че в най-кратки срокове ще изпратят общи предложения до ресорния министър Христо Проданов, с които се надяват да тушират негативната тенденция за спад на търсенето през идното лято, предизвикана от военните действия в Украйна.
„През това лято очакваме да реализираме 65% от обемите през 2019 г. Вече преразгледахме разчетите си, за да отчитат те отлива на чартърни полети до летище Варна, тъй като около 80% от нашите гости пристигат именно с въздушен транспорт. Предвид това смятаме, че секторът има нужда от държавна подкрепа по отношение на рекламата – както в интернет и социалните мрежи, така и за конкретна офлайн кампания";, каза още Тодорова.
Тя допълни, че настоящите усилия на Албена за популяризиране в чужбина на целия регион около ваканционното селище, в т.ч. Варна, Балчик, Каварна, се финансира изцяло от бюджета на дружеството.
„Провеждаме активна кампания на емитивни пазари като Германия и Австрия, като вече осъществихме първите информационни турове за журналисти от тези държави. Отчетохме техния силен интерес към културно-историческото наследство на региона, към минералните извори и възможностите за комбиниране на летния отдих с провеждането на балнеолечение. Това ни доказва, че България не е достатъчно разпознаваема и са необходими общи усилия и инвестиции, за да бъде това обстоятелство променено";, добави тя.
По думите й курортният комплекс Албена работи и за доразработване на пазара Румъния. През май предстои провеждането на мащабно роудшоу, което ще премине през по-големите градове в северната ни съседка, и по- специално Тимишоара и Клуж-Напока, откъдето се очаква да летят чартърни програми. „Уведомили сме Министерството на туризма за инвестициите, които правим за популяризиране на дестинация българско Черноморие, но на този етап нямаме обратна връзка от тяхна страна", заяви Тодорова.