Седем училища с приза „Дигитално училище на България“ в конкурса на А1

24.02.2022 12:33
127 учебни заведения от близо 20 области на страната кандидатстваха с иновативни проекти.

Спечелилите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София и ще получат за награда и дигитална интерактивна дъска

127 учебни заведения от близо 20 области на страната кандидатстваха с иновативни проекти

А1 награди седем учебни заведения за вдъхновяващите дигитални практики, които прилагат в образователната сфера като част от конкурса „Дигитално училище на България“, съобщиха от телекома.
Във всяка от трите категории – „Дигитален урок“, „Дигитален проект“ и „Дигитална организация на преподаването“ – беше избрано по едно училище от областен град и едно от малко населено място. Победителите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София, а проектите включват разнообрази подходи за обучение като виртуална реалност, интерактивни дъска и съвременни STEM кабинети.
В категория „Дигитален проект“ журито награди две училища за положените от тях усилия в образователната среда – ПДТГ „Димитър Хадживасилев“ от град Свищов и 81-во ОУ „Виктор Юго“ от София. Свищовската гимназия представи проект "STEMB“, който включва изграждане на иновативна класна стая, в която учениците създават и администрират сайтове на бизнес-клиенти. Това дава възможност на подрастващите за „учене чрез работа и преживяване“ и опит с реалния бизнес на IT технологиите.
Проектът на столичното училище "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене“ представлява стратегия за цялостна дигитализация на учебния процес. Те интегрират онлайн платформи, както и дигитални инструменти като Google Classroom, Google Jamboard, Google Групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Уча.се", "Кан академия", видеоклиповете в Academico и др.
В категория „Дигитална организация на преподаването“ Профилирана гимназия „Христо Ботев“ от град Дупница и ОУ „Петко Рачев Славейков“ са участниците, чиито методи на преподаване се откроиха сред останалите. Учителите успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията. Прилагането на „Метода на обърната класна стая“ и „Модел 1:1“ са различни стратегии и алтернативни методи на обучение в класната стая, които са от решаващо значение, за да се мотивират и стимулират учениците към активност в учебния процес.
Първото място в категория „Дигитален урок“ заемат две училища – ПМГ „Яне Сандански“ от град Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ от град Кърджали. Гимназията представя проект, който показва как преподавателите интегрират технологиите в учебния процес и развиват дигиталните умения на учениците, чрез използването на онлайн образователни платформи като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Училището от град Кърджали се отличи със своята практика „Връстници обучават връстници“, която цели да повиши мотивацията на учениците в часовете по клетъчна биология, като заемат ролята на учители и приемат предизвикателството да предадат уроците по увлекателен и разбираем начин.
Впечатляващ проект представи и софийската частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни Светлина“ в категория „Иновативна идея“. Те планират да изградят класна стая за преподаване и обучение на ученици във виртуална среда, където учителят и учениците да носят очила за виртуална реалност, които да визуализират изучавания материал.
„Много приятно сме изненадани, че първото издание на конкурса „Дигитално училище на България“ предизвика толкова голям интерес. Множеството подадени кандидатури от цялата страна ни показаха, че не само говорим за дигитализация на българските училища, а че тя наистина се е случила на високо ниво в малки и големи градове в страната. Като технологична компания вярваме, че точно технологиите ще помогнат да децата да получат качествено образование, въпреки трудностите пред образователната система. Изборът на най-добрите проекти беше много труден, което доказва, че българските училища вече претърпяват своята положителна промяна. За нас е чест и удоволствие да отличим лидерите на тази промяна.“, сподели Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ на А1 България.
„Дигитализацията е най-добрият ход за подобряване на образованието. От една страна, използването на нови технологии и методи прави учениците по-ангажирани и въвлечени в учебния процес. Но дори по-важно, това увеличава уменията им за успех в професиите и живота, които ги очакват след завършване.“, коментира Ева Майдел, евродепутат и съинициатор на сдружение Образование България 2030.
Конкурсът на А1 се проведе в партньорство с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерство на образованието и регионалните управления на образованието. Експертното жури на конкурса посочи най-добрите сред тях, които ще получат дигитална интерактивна дъска от А1, с която да направят обучението още по-интригуващо. Членовете на журито са д-р Нели Колева от фондация „Заедно в час“, Ева Майдел – инициатор и член на сдружение „Образование България 2030“ и координатор на Мрежата на младите евродепутати от Европейската народна партия (ЕНП), д-р Ваня Кастрева, началник на Регионалното управление на образованието (РУО), проф. д-р Галин Цоков, преподавател по управление на образованието в ПУ „Паисий Хилендарски“ и водещият на предаването „Директно“ по Bulgaria ON AIR Димитър Абрашев.

Седем училища в страната бяха отличени с приза „Дигитално училище на България“ в конкурса на А1
127 учебни заведения от близо 20 области на страната кандидатстваха с иновативни проекти;
Победителите демонстрираха креативни подходи в използването на технологиите и успешни практики за дистанционно обучение;
Спечелилите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София и ще получат за награда и дигитална интерактивна дъска от А1.
А1 награди седем учебни заведения за вдъхновяващите дигитални практики, които прилагат в образователната сфера като част от конкурса „Дигитално училище на България“. Във всяка от трите категории – „Дигитален урок“, „Дигитален проект“ и „Дигитална организация на преподаването“ – беше избрано по едно училище от областен град и едно от малко населено място. Победителите са от Варна, Гоце Делчев, Дупница, Кърджали, Свищов и София, а проектите включват разнообрази подходи за обучение като виртуална реалност, интерактивни дъска и съвременни STEM кабинети.

В категория „Дигитален проект“ журито награди две училища за положените от тях усилия в образователната среда – ПДТГ „Димитър Хадживасилев“ от град Свищов и 81-во ОУ „Виктор Юго“ от София. Свищовската гимназия представи проект "STEMB“, който включва изграждане на иновативна класна стая, в която учениците създават и администрират сайтове на бизнес-клиенти. Това дава възможност на подрастващите за „учене чрез работа и преживяване“ и опит с реалния бизнес на IT технологиите. Проектът на столичното училище "Дигитална трансформация в обучението - дигитална компетентност и учене“ представлява стратегия за цялостна дигитализация на учебния процес. Те интегрират онлайн платформи, както и дигитални инструменти като Google Classroom, Google Jamboard, Google Групи, електронните варианти на учебниците, които издателствата предлагат, ресурсите на "Уча.се", "Кан академия", видеоклиповете в Academico и др.

В категория „Дигитална организация на преподаването“ Профилирана гимназия „Христо Ботев“ от град Дупница и ОУ „Петко Рачев Славейков“ са участниците, чиито методи на преподаване се откроиха сред останалите. Учителите успешно са реорганизирали работата си, така че да се възползват от предимствата на дигитализацията. Прилагането на „Метода на обърната класна стая“ и „Модел 1:1“ са различни стратегии и алтернативни методи на обучение в класната стая, които са от решаващо значение, за да се мотивират и стимулират учениците към активност в учебния процес.

Първото място в категория „Дигитален урок“ заемат две училища – ПМГ „Яне Сандански“ от град Гоце Делчев и СУ „Отец Паисий“ от град Кърджали. Гимназията представя проект, който показва как преподавателите интегрират технологиите в учебния процес и развиват дигиталните умения на учениците, чрез използването на онлайн образователни платформи като Geobra, Padlet, Bookcreator, Worldwall и други. Училището от град Кърджали се отличи със своята практика „Връстници обучават връстници“, която цели да повиши мотивацията на учениците в часовете по клетъчна биология, като заемат ролята на учители и приемат предизвикателството да предадат уроците по увлекателен и разбираем начин.

Впечатляващ проект представи и софийската частна професионална гимназия по дигитални науки „СофтУни Светлина“ в категория „Иновативна идея“. Те планират да изградят класна стая за преподаване и обучение на ученици във виртуална среда, където учителят и учениците да носят очила за виртуална реалност, които да визуализират изучавания материал.

„Много приятно сме изненадани, че първото издание на конкурса „Дигитално училище на България“ предизвика толкова голям интерес. Множеството подадени кандидатури от цялата страна ни показаха, че не само говорим за дигитализация на българските училища, а че тя наистина се е случила на високо ниво в малки и големи градове в страната. Като технологична компания вярваме, че точно технологиите ще помогнат да децата да получат качествено образование, въпреки трудностите пред образователната система. Изборът на най-добрите проекти беше много труден, което доказва, че българските училища вече претърпяват своята положителна промяна. За нас е чест и удоволствие да отличим лидерите на тази промяна.“, сподели Илияна Захариева, директор „Корпоративни комуникации“ на А1 България.

„Дигитализацията е най-добрият ход за подобряване на образованието. От една страна, използването на нови технологии и методи прави учениците по-ангажирани и въвлечени в учебния процес. Но дори по-важно, това увеличава уменията им за успех в професиите и живота, които ги очакват след завършване.“, коментира Ева Майдел, евродепутат и съинициатор на сдружение Образование България 2030.

Конкурсът на А1 се проведе в партньорство с фондация „Заедно в час“ и с подкрепата на Министерство на образованието и регионалните управления на образованието. Експертното жури на конкурса посочи най-добрите сред тях, които ще получат дигитална интерактивна дъска от А1, с която да направят обучението още по-интригуващо. Членовете на журито са д-р Нели Колева от фондация „Заедно в час“, Ева Майдел – инициатор и член на сдружение „Образование България 2030“ и координатор на Мрежата на младите евродепутати от Европейската народна партия (ЕНП), д-р Ваня Кастрева, началник на Регионалното управление на образованието (РУО), проф. д-р Галин Цоков, преподавател по управление на образованието в ПУ „Паисий Хилендарски“ и водещият на предаването „Директно“ по Bulgaria ON AIR Димитър Абрашев.

Повече информация за наградените проекти е на разположение в Youtube канала на А1 България.

Други от От страната и света

Защитен свидетел насочил германските власти към Ружа в Южна Африка

Задействали се преди 1 г. и 6 месеца след разстрела на издирвания с червена  бюлетина Красимир Каменов-Къро Показанията на защитен свидетел изпратили германските власти по следите на Ружа Игнатова в

Паднал бор блокира влакове в Искърското дефиле

Влаковете, които преминават през Искърското дефиле в района на гара Елисейна, временно бяха блокирани в късния следобед. Причината беше огромен бор, паднал върху контактната мрежа в района

Зацикляне: 6-и (засега) опит за председател – за Деня на благодарността (Обзор)

Борисов с първа реч от трибуната в новия парламент, шегува се как намерил 94-годишен за водач на листа, за да има доайен за шеф на следващия Асен Василев си говори с ДБ през медиите

Димитър Главчев: Пълното ни приемане в Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми

Приемането на страната ни в „сухопътния“ Шенген ще облекчи българските граждани и българските фирми, каза служебният премиер Димитър Главчев за предаването „Панорама“ по БНТ

Австрия склони, пуска ни в Шенген и по суша от 2025 г., но само с Гърция (Обзор)

Граничният контрол с Румъния остава за поне 6 месеца Австрия най-накрая се съгласи да пусне България и Румъния в сухопътен Шенген, като се очаква да влезем напълно в свободната зона за движение в ЕС

>