Гневен, че го махат, директорът на “Автомагистрали” уволнява двама, министърът ги връща, но вече в борда
В сметките на компанията са останали едва 2 млн. лв.
Нямат край рокадите в държавната компания “Автомагистрали” ЕАД, която трябва да довърши магистрала “Хемус”, да чисти снега и да поддържа текущо три магистрални отсечки в страната.
Преди дни - на 17 януари, със заповед на вицепремиера и регионален министър Гроздан Караджов от поста ѝ на съизпълнителен директор и член на борда, бе уволнена Десислава Христова. Със същата заповед бе променен и уставът на компанията и тя бе оставена само с един изпълнителен директор - Иван Станчев. И двамата бяха назначени на постовете си по време на служебното правителство.
Промяната
все още не е
вписана в
Търговския
регистър,
тъй като бдителен служител в Агенцията по вписванията е забелязал липса на уточняващ текст в новия устав и е дал указание за отстраняването на грешката.
На 19 януари обаче Гроздан Караджов издава нова заповед, с която отстранява от поста му и Иван Станчев. Според запознати това е станало следобед и веднага след като Станчев е уведомен по телефона, че е отстранен, и преди още да е видял писмената заповед, той от своя страна уволнява главния инженер на фирмата Евгени Генчев и шефа на дирекция “Инфраструктурно строителство”, който пряко отговаря за “Хемус” - Цветан Петков. Обяснението, което им дал, е, че на техни доноси дължи уволнението си.
Отстраняването на двамата инженери
поражда нещо
като бунт сред
целия
инженерен
състав
на фирмата
- около 30 души, които решават на другия ден - четвъртък, да си подадат оставките.
За това се разбра едва привечер в сряда.
В четвъртък обаче от текста на заповедта на Гроздан Караджов се разбра, че освен че отстранява Иван Станчев, той назначава двамата инженери Евгени Генчев и Цветан Петков за членове на съвета на директорите, като един от тях вероятно по-късно ще бъде избран от борда за изпълнителен директор.
“Възлагам на новото ръководство да се погрижи честно и отговорно при спазване на строга финансова дисциплина за интересите на дружеството, респективно – на МРРБ и държавата. Най-неотложната задача, която им поставям, е
да ускорят
работата по
двата
приоритета на
министерството
– доизграждането на автомагистрала “Хемус” и на скоростния път Видин – Ботевград”, обясни вицепремиерът, цитиран в съобщение на пресцентъра на МРРБ.
Междувременно в сметките на дружеството са останали едва 2 милиона лева, а за разплащания по текущите проекти трябват около 320 млн. лв. само за тази година, стана ясно преди дни на разширено съвещание в министерството по проблемите на пътното строителство. Тези пари ще бъдат поискани от бюджета за 2022 г., каза тогава Гроздан Караджов.