„Хуауей“ оптимистична за развитието си
Независимо от продължаващите санкции от страна на САЩ срещу „Хуауей“, в продължение на повече от две години китайският технологичен гигант пуска нови продукти на пазара, вариращи от смартфони, часовници, умни очила и лаптопи до тренажора HarmonyOS Smart Cockpit по време на неотдавнашно събитие в Шънджън, предаде радио "Китай".
Всичко това се разглежда от наблюдателите в индустрията като доказателство, че „Хуауей“ продължава да работи на пълни обороти и върви напред, въпреки ограниченията, които прекъснаха достъпа му до ключови чипове и софтуер . Един от най-привличащите вниманието продукти, лансирани в Шънджън, беше сгъваемият смартфон Huawei P50 Pocket. Според „Хуауей“, макар устройството да не поддържа 5G функция поради забраната за чипове от САЩ, се отличава с мощна камера с алгоритми за селфи и използва големия ѝ сензор за повишаване на производителността при слаба светлина. Смартфонът се определя като съперник на Galaxy Z Flip 3 на „Самсунг“. „Хуауей“ също така пусна на пазара часовник от D серия, очила, следващо поколение лаптоп MateBook X Pro и електрическо превозно средство AITO M5, подчертавайки цялостна, интелигентна и напълно свързана екосистема, формираща се около HarmonyOS – самостоятелно разработената операционна система на китайската компания, заменяща Android на „Гугъл“.
„Над 220 милиона устройства на „Хуауей“ в момента работят с HarmonyOS, а доставките на HarmonyOS Connect са се увеличили с над 100 милиона през 2021 г.“, съобщи Ричард Ю, главен изпълнителен директор на потребителското отделение на „Хуауей“. „Ние никога не сме спирали да иновираме на фона на безкрайните ограничения в доставките. Ценим всички потребители и партньори, които са били с нас през целия път. Ще продължим да създаваме по-добри продукти и преживявания, които отговарят на очакванията. Ще се справим с трудностите”, добави той.
Стъпка в тази насока е откриването миналата седмица в Суджоу на център за интелигентни автомобили на „Хуауей“, който по думите на Уан Джун - президент на продуктовото звено за интелигентни решения за шофиране Huawei Smart Car Solutions – „ще работи за своите клиенти и партньори в автомобилната индустрия за съвместно разработване, тестване, проверка и демонстрация“. В центъра има девет лаборатории, фокусирани върху мобилния център за данни (MDC), синтез на сензори, глас, визия, акустика, интелигентно купе, бордова мрежа и управление на превозни средства, и в него работят над 100 инженери. Зона за тестване на свързани превозни средства, разположена близо до центъра в Суджоу, също ще бъде въведена в експлоатация през следващата година. „Хуауей“ ще осигури техническо обучение и лабораторно оборудване за партньорите си и ще насърчава съвместните иновации на интелигентни превозни средства на базата на откритост и печелившо сътрудничество, според компанията.
Първият интелигентен автомобил с технологии на „Хуауей“ излезе на пазара през април, а за цялата 2021 г. компанията е установила около 300 партньора в сектора на „умните коли“, който расте по-бързо от очакваното, според Уан Джун.
И докато ръководството на компанията демонстрира увереност в добрите перспективи, реалностите в момента са такива, че все още се стреми да намери нови точки на растеж на фона на намаляващия дял на смартфоните. Поради липсата на силна хардуерна поддръжка, пускането на нови продукти на „Хуауей“ изглежда „трудно“, обяснява Дзян Джунму, анализатор, който следи отблизо компанията. „Хуауей“ сега се опитва да запази присъствието си в сектора на смартфоните и продължава да опипва почвата в други области като часовници, очила, преносими компютри и дори автомобилни решения“, казва той, добавяйки, че компанията не е открила сектор, който може да компенсира спада в бизнеса с мобилни телефони и все още търси ново амплоа, пускайки различни продукти.
През първите три тримесечия на 2021 г. „Хуауей“ отчете приходи от 455,8 милиарда юана (71,19 милиарда долара), които анализатори определиха като „замайващ спад“, тъй като потребителският бизнес все още страда сериозно на фона на забраната за доставки на чипове в САЩ. Спадът на приходите е с 32 процента, което е значително понижение на годишна база.
В допълнение към проблема с доставките на чипове и спадащите приходи, неотдавнашен доклад на „Блумбърг“ замеси „Хуауей“ в скандал с проникването в австралийска телекомуникационна мрежа на зловреден софтуер през 2012 г., твърдейки, че става дума за „китайски шпионаж“. „Хуауей“ опроверга обвиненията със специално изявление, в което казва, че „докладът на „Блумбърг“ е впечатляващ акт на журналистическа манипулация“, като се подчертава, че това е първият път през 20-годишното ѝ присъствие в Австралия, когато става обект на клевети.
Двата австралийски телекомуникационни оператора - Optus и TPG - също вече отхвърлиха публично твърденията в доклада на „Блумбърг“.
От „Хуауей“ посочиха, че са просто доставчик на оборудване и не разполагат със средства за достъп до мрежите без предварителното разрешение на операторите, а те на свой ред имат строги процеси за проверка на сигурността за инсталиране на софтуер и пачове. „Хуауей“ приветства контрола от страна на правителства, клиенти и други заинтересовани страни в рамките на екосистемата за сигурност за систематичен преглед и обратна връзка, като същевременно посочва, че няма конкретни доказателства за участието ѝ в злонамерена киберактивност, въпреки продължаващите усилия отвън да бъде обвинявана умишлено в неправомерни действия“, се посочва още в изявлението на компанията.