Индустрията за домашни любимци създава нови професии в Китай
Ляо Уънта поставя мъртвото тяло на двегодишна котка върху малко легло, покрито с цветя, и добре почиства и сресва козината. Под звуците на траурната музика собственикът се сбогува с домашния си любимец, след което кремират тялото.
„Собственикът на домашния любимец може да вземе прахта на кремираното животно или да наемем място за съхранението й”, казва 26-годишният Ляо Уънтао, който е собственик на компания за погребални услуги за домашни любимци. Освен това безплатно кремира бездомни животни, съобщава "Радио Китай".
„Всяка година кремираме между 400 и 500 домашни любимци. Има голямо търсене на този вид погребения, но пазарът все още не е напълно разгърнат.“ При Ляо Уънтао идва не само собственици на котки, но и на зайци, хамстери, костенурки, рибки и други домашни любимци. Това означава, че тази услуга е от важно значение и помагате на собствениците да се справят с емоциите. „Това е професия, която дарява топлина“.
Възраждането на домашен любимец е нововъведение в живота на съвременните китайци, особено младото поколение. Те са готови да похарчат големи суми за „косматите си деца“, които ги радват с компанията си и ги даряват с безвъзмездна любов. Ето защо тази индустрия в Китай се разраства бързо. Според Бялата книга за тенденциите в нуждата от домашни любимци в Китай на „iResearch“, през 2020 г. пазарът на домашни любимци е достигнал близо 300 милиарда юана и постепенно се формира цялата индустриална верига, която включва всеки вид услуги, дори погребения.
Бързото развитие на тази индустрия създава нови възможности за бизнес и работни места. Пример за това е компанията на Ляо Уънтао.
Професията на 33-годишния Лиу Уей също е особена. Той е детектив, който търси изгубени домашни любимци. „Посетихме над 20 китайски град. От издирваните 3000 домашни любимци открихме над 1000. Освен котки и кучета, в списъка бяха и птици, гущери, хамстери и други животни“, проявяват Лиу Уей.
Детективът на домашни любимци трябва да е отговорен, да обичате животните и да е свързан с тях. Освен това трябва да има остра мисъл, да е наблюдателен и да е оборудван с необходимата техника, например инфрачервени камери и фотоапарат. „Издирването на домашен любимец е трудна задача. За да откриете изгубена котка, например, първо трябва да разберете каква рода е и да научите повече за запознатите I.“ Екипът на Лиу Уей струва цената за всяка поръчка според разстоянието.
Един от методите му за намиране на изгубени животни е пускане на видео на платформи за споделяне на видеоклипове, които се харесват от младите. В момента той е много популярен и всички повече хора се обръщат към него за помощ. "Екипът не се разширява до 15 души. В миналото имахме няколко десетки поръчки за годината, а сегашният рекорд не е повече от 40 поръчки за един месец. Това също е знак, че всички повече семейства имат домашни любимци", казва Лиу Уей.
Според данни от Бялата книга за домашните любимци през 2020г., броят на котките и кучетата в китайските градове е достигнал 100 милиона. „В големите градове котките и кучетата са се преобразили в необходимите приятели на младите хора. Издирването на домашния любимец е като търсене на член от семейството.“ Екипът на Лиу Уей има планове за увеличаване на услугите, като добавя места за живеене и обучение за домашни любимци. „Тази индустрия е с много добри перспективи“, убеден е той.
Според доклад за професиите на поколението след 90-те години, младите са привлечени от връзка с домашните любимци индустрии. 27-годишната У Цюцяо преобразува хобито си в работа и напуска Пекин. Тя се връща в родния си град Чанша, за да правим традиционни китайски облекла за котки. „Облеклата трябва да изглежда добре, както и да са лесни за обличане и да се поддържат, тъй като отговарят на стандартите за бебешки дрехи.“ Нейният магазин в онлайн платформата „Taobao“ има близо 30 хиляди фенове, а месечният оборот малко достига до 70 000 юана.
У Цюцяо, което се е посветила при изработването на оригиналните продукти за домашни любимци, е намерила много приятели, които също обичат животните. Тя се надява продуктите i да станат по-популярни не само в страната, но и в чужбина. „Нека всяка котка води деликатен и красив живот“, е нейното желание.
Освен тези нови професии, индустрията за домашни любимци създават и много нови работни места, например видео блогъри, хора, които разхождат кучета или се занимават с тестване на домашни любимци, ветеринари, диетози и др. Появата им е знак, че стандартът на живота в китайските градове се повиши значително, а навиците и нуждите на жителите им вече са много по-различни.