Пловдив 2021: ново съоръжение свързва два района, със заем правят пробива "Модър - Царевец"
Очаква се да стартира още един голям проект с еврофинансиране - на ВиК за южния обходен колектор
След 15 години отлагане Пловдив е на път да се сдобие с мащабно съоръжение, което ще свърже районите “Южен” и “Западен” и ще разтовари чувствително движението. Сега автомобилите обикалят през Централна гара и трафикът става още по-кошмарен.
Първата копка на подлеза “Модър - Царевец” беше направена навръх Ивановден. В момента на обекта се виждат багери, земекопна техника, камиони, кранове и много работници.
“По график трябва да е готов в края на 2023 г., но има голяма вероятност строителството да приключи година по-рано”, категоричен е кметът Здравко Димитров. Той припомни, че още през 2007 г., когато е бил начело на район “Западен”, е трябвало да стартира строителството.
Поради липса на финансиране стартът на този мащабен обект се отлага.
Сложността на
съоръжението
идва от това, че
минава под жп
линиите Пловдив
- София
Самият тунел е изграден от Национална компания “Железопътна инфраструктура”, но стои засипан от години.
Работата на местната власт е да прокара пътните артерии през него. Те представляват две платна с по две ленти, които минават по улиците “Модър” и “Царевец” и прекосяват самия транспортен подлез, осигурявайки директна връзка с двата пловдивски района.
Цялата подземна инфраструктура е преместена под новото платно.
Инвестицията
е за близо
12 млн. лева
Откъм ул. “Модър” е направено разширение на платното. По средата ще има разделителна ивица, а отстрани - тротоари. Някои го оприличават на магистрала.
От страната на ул. “Царевец” са прокарани водопроводи. Според строителя са преместени всички комуникации - кабели, тръби и канализация.
За подлеза “Модър - Царевец”, както и за още 3 пътни обекта общината изтегли 40 млн. лева. За него кметът Здравко Димитров в продължение на година убеждаваше общинските съветници. Предвижда се и изграждане на транспортен подлез до Водната палата в центъра на града, който да облекчи трафика.
Очаква се да тръгне и другият голям проект на ВиК-Пловдив, с европейско финансиране. Това е Южният обходен колектор. Той е на стойност 81 млн. лева.
Започва от кръстовището на “Пещерско шосе” и ул. “Царевец”, минава през самия транспортен подлез, излиза на ул. “Модър”, продължава по бул. “Александър Стамболийски” и през район “Тракия” стига до пречиствателната станция.
Строителството
на нова сграда,
в която ще има
74 жилища за
социално слаби,
започна в края на август т. г. и се очаква да приключи за 30 месеца. В бъдещия блок на ул. “Владая” ще има 40 едностайни, 22 двустайни, 8 тристайни и 4 четиристайни апартамента, 18 паркоместа, както и спомагателни помещения.
Общата стойност на проекта, финансиран по Оперативна програма “Региони в растеж”, е 7 165 650 лева.
“Подборът на хората ще става по специална наредба. Настаняването ще е по заповед на кмета за срок от 1 година, което може да се повтаря до 3 пъти, защото това е вариант за временен подслон на многодетни семейства и на хора, чиито домове са унищожени при пожар или други бедствия, болни са, а нямат роднини. Тук ще има назначен и социален работник, ще има и редица изисквания към обитателите – да поддържат чистотата и да плащат сметките”, обясни на първата копка зам.-кметът по социалните дейности Георги Титюков.
За над 1 млн. дървета вече се грижи общинското предприятие “Градини и паркове”.
“Палмите не подхождат на визията на града, а и през зимата хвърляме огромни ресурси, за да ги топлим и опазим.
Най-добре в
Пловдив виреят
чинарите,
липите,
ясен и няколко вида явор”, казва шефът на фирмата Веселин Козарев.
Преди 111 години Пловдив дава началото на Деня на будителите. Това е още един повод за гордост на пловдивчани, които днес заедно с цялата страна честват този празник.
Цяла година въпреки паднемията арткварталът “Капана” събираше най-свободните и креативни млади хора. Създаден като средище на занаятчии, той е особена плетеница от малки улички, магазини и кафенета.