Пловдив купува нови паяци - сегашните били стари и чупели скъпи коли

07.10.2021 08:02 Радко Паунов
Паякът, който повреди скъпото ауди, като го изпусна при вдигането.
Ненко Калакунов
Тодор Чонов

- С 4 машини разполага фирмата за репатриране, двете са на 3 години

 - 30 000 лева на месец влизат в хазната от вдигнати автомобили

Пловдивската община възнамерява да купува нови паяци, за да не стават инциденти като последния, при който автомобил за 100 000 евро беше изпуснат, докато го вдига наказателната машина.

Това стана в понеделник в широкия център на града. Луксозното ауди, паркирано в нарушение между ул. “Янко Сакъзов” и “Елиезер Калев”, беше повредено при опита на паяка да го отмъкне.

“При самото

вдигане нещо

се скъса

при крана на подемната машина и скъпата кола беше изтървана върху каросерията. С просто око се виждаха щетите по нея”, разказа пловдивчанинът Стефан Паров, станал неволен свидетел на инцидента.

Адвокат Емилия Недева препоръча на собственика на удареното возило да съди общинското предприятие. “Трябва да събере всички доказателства, че колата му е била изправна, и да заведе дело за щети. След като “Паркиране и репатриране” са изпуснали автомобила му, те носят отговорност”, категорична е юристката.

От общината твърдят, че са поднесли извинение на собственика, който, за учудване, все още не е реагирал публично. Според местната власт до инцидента се стигнало, защото паяците били стари и амортизирани. По тази причина щяла да внесе искане в общинския съвет да одобри средства за закупуване на нови.

Репортерско проучване установи, че в момента “Паркиране и репатриране” в Пловдив разполага с 4 паяка, от които

работят три, а

един е повреден

Две от машините обаче не са стари. Те са едва 3-годишни, призна директорът на общинското предприятие Ненко Калакунов.

Според него другите две са за подмяна, защото били стари. “Ще проучим пазара и ще внесем предложение в местния парламент, когато гласува новия бюджет, да предвиди средства и за нови паяци”, каза той.

По думите му един нов излизал около 250 000 лева. Но допуска, че може цената да е станала и по-висока.

Въпросните 4 общински паяка вдигали на ден в Пловдив около 20 автомобила и месечно носели около 28-30 хиляди лева приходи. Санкцията, която плаща нарушителят, е 40 лева. Според зам.-кмета Тодор Чонов (виж интервюто с него) занапред щяло да се залага повече на скоби и глоби, отколкото на принудително вдигане.

За директора на “Паркиране и репатриране” последният инцидент е доста неприятен, тъй като много се раздухал. “Такива неща не се случват често. Откакто съм начело на предприятието вече 9 години, сме имали не повече от 10-15 случая. Те обаче не са толкова драстични като този”, уточни Калакунов.

Той твърди, че се свързал със собственика на поразеното ауди и му се извинил. “Нямаме проблеми с него. Човекът каза: “Разбирам ви. Това е техника. Случва се”. Подписах му документите, че инцидентът е станал при репатриране, стиснахме си ръцете и той си тръгна”, разказа началникът на паяците.

По думите му този вид дейност е застрахована. Собственикът на повредения автомобил също имал автокаско. Предстояло да бъде уточнена щетата.

Ще бъдат ли наказани служителите, допуснали инцидента, питаме го. “Не. Проблемът не е в тях. Просто се е скъсал скрепителният елемент, който държи крана към паяка”, обясни Калакунов. Казва, че

машината

е минала

технически

преглед на

28 септември

“Ако това се беше случило при вдигане на стар и евтин автомобил, на собственика щеше да му излезе по-скъпо. Защо? Ами нямаше да притежава автокаско или друга застраховка”, коментира Калакунов.

Той признава, че паяците не са обичани от никой шофьор. Всеки ден имало скандали на наказателния паркинг, когато собственици на вдигнати коли отивали да си ги приберат. “Малко са тези, които си плащат санкцията, без да се разправят”, казва шефът на “Паркиране и репатриране”.

Зам.-кметът Тодор Чонов: Паяците - в краен случай, ще действаме със скоби и глоби

Разширяваме обхвата на синята зона, правим и зелена

Заместник-кметът по транспорта в Пловдив Тодор Чонов коментира последния инцидент, при който паяк повреди скъп автомобил, докато го вдига, за да го откара на наказателния паркинг. В ресора на Чонов е общинското предприятие “Паркиране и репатриране”, което управлява както паяците и скобите, така и синята зона.

- Г-н Чонов, какво е техническото състояние на паяците, стопанисвани от общинското предприятие “Паркиране и репатриране”?

- Сравнително добро. Те минават периодично през годишни технически прегледи. Случаят с изпуснатия автомобил се дължи на внезапна повреда в подемното устройство. Такива неприятни инциденти не се случват всеки ден.

- От общината обаче обясниха, че паяците в Пловдив са остарели и амортизирани и затова ще се иска от местния парламент да гласува средства за закупуване на нови. Така ли е?

- Да, паяците не са първа младост, а новите са много скъпи. Купувани са през годините, но се поддържат в добро състояние. Философията на екипа ни е, че тези машини ще се ползат по-рядко - например за преместване на автомобили, които пречат на движението и създават предпоставки за катастрофи. А тези, които спират неправилно, ще бъдат санкционирани със скоби и глоби. Репатрирането ще е само в краен случай.

- Как ще се процедира с нарушителите?

- Ще засилим екипите, които ще проверяват с нови устройства кой е платил престоя си в синята зона и кой - не. Ще има единна система. На неизрядните шофьори ще се поставят скоби.

- А обмисляте ли разширение на синята зона в Пловдив, която разполага с над 2400 места?

- Намеренията са тя да бъде с по-голям обхват. Ще направим и зелена зона, където е необходимо, по подобие на София, Варна и Бургас.

- Последно, ще превръщате ли в синя зона ул. “Ген. Данаил Николаев”, където има недоволство?

- Повечето от живеещите там искат улицата да стане синя зона. Много от приходящите и работещите там не са съгласни. Но има решение на общинския съвет. Маркираме, поставяме пътни знаци и уведомяваме “Пътна полиция”. Съвсем скоро ул. “Ген. Данаил Николаев” ще стане синя зона.

- По кои плодивски улици и булеварди обмисляте да ограничите скоростта до 30 км/ч?

- Това е тенденция в Европа. Целта е по този начин да се намалява скоростта в големите градове до 30 км/ч. От една страна, се ограничават пътните произшествия, а от друга - подобрява се качеството на въздуха. Според генералния план за организация на движението в Пловдив имаме отсечки пред учебни заведения и болници с въведени ограничения за скорост.

Други от Новини

Младеж заби кола в дере в Айтос, пострадаха 15-годишно момиче и мъж на 20 г.

15-годишно момиче и нейният спътник на 20 г. пострадаха при катастрофа в Айтос, причинена от млад шофьор с едва няколко месеца стаж зад волана. По данни на полицията около 23,25 ч

Съдът в Добрич остави в ареста мъж, шофирал след употреба на алкохол и дрога

Състав на Районния съд в Добрич уважи искането на Районната прокуратура за налагане на най-тежката мярка за неотклонение спрямо 27-годишен мъж, привлечен в качеството му на обвиняем за това

Управителят на проверения ресторант: Собствениците са гърци, полицаите не искаха документи

„Бяхме си на работа и дойдоха полицаи на проверка, дори не влязоха в ресторанта. Бяха отвън, всичко беше за 15-20 мин. Нито са искали документи, нито са проверявали персонала, клиентите

Радев към деца сираци: Мечти, воля и усилия - те са гаранция за вашия успех

Иска се увереност, искат се мечти, искат се воля и усилия, защото те са гаранцията за вашия успех. С тези думи президентът Румен Радев се обърна към близо 100 младежи в неравностойно положение

Задържаха мъж, влязъл в шадравана в центъра на Русе

Мъж бе арестуван в Русе, след като влезе в шадравана в центъра на града. Това видя репортер на БТА. Сигналът, че в шадравана има мъж с неадекватно поведение

>