"Съборна" - бижуто, което е магнит за титаните в модата
Малката софийска улица пленява с елегантни магазини, бижутерии, изкуство и заведения
По кокетната софийска улица “Съборна” хората не само се разхождат, а и мечтаят. Тя е приютила едни от най-големите ексклузивни световни дизайнери в елегантни магазини, бижутерии, пространства за изкуство и заведения.
Сред тях е и бутик ALL U RЕ, който
представя
прецизна селекция
от световни модни
марки и най-актуалните визии за сезона. Той привлича още с витрините си, които провокират не само с модни шедьоври, но и с артинсталации, които са толкова впечатляващи, че по нищо не отстъпват на тези в Ню Йорк. А модните бижута са подбрани от екип от професионалисти в бизнеса, който неуморно следи какво се случва в света на модата. Представените марки включват Celine, Saint Laurent, Fendi.
На малката уличка е и бижутерският бранд Cartier, на чийто блясък са подвластни кралски особи и любимци на Холивуд.
Тук бутик има и емблематичният италиански бранд Max Mara, а бизнес дамата Илияна Алипиева от години внася стилна и класна мода. Тя е представител и на едни от най-известните брандове в света, сред които Dior, Gucci, Givenchy.
Силва Георгиева и нейното семейство пък отвориха втория в света бар-ресторант DSQUARED2 Cocktails & Lounge in Sofia, като другият е в Милано. Всеки детайл в заведението е изпипан с щипка италиански полъх и авторска нотка.
Да привлечеш световни модни брандове, не е никак лесна задача. Причината е, че те имат куп изисквания, но
“Съборна”
по нищо
не отстъпва
на световните
търговски
улици
Преди 14 г., след като “Витошка” от символ на лукса се превърна в зона за заведения и достъпен шопинг, тогавашният собственик на “Дет Маг” Жорж Башур и неговият брат Мариан видели потенциала на “Съборна” в момент, в който улицата е в окаяно състояние. Заедно с другите собственици на помещения осъзнали, че за да бъде оформена една зона, се изисква прецизно планиране. В началото те претърпяват загуби, с цел да намерят подходящия за всяко едно пространство наемател.
Благодарение на техните усилия и тези на наемателите “Съборна” е с днешния си привлекателен облик - улица, каквато има във всяка една европейска столица.
Миналата година без никакво допитване до живущи и бизнес, и без никаква предварителна подготовка от тяхна страна, от “Спаси София” предложиха проект за сливането на “Съборна” с “Витошка”, който бе гласуван от общинския съвет. У истинските софиянци това породи голямо възмущение и протести. А
бизнесът на
улицата се
обедини
в името на запазването на единствената търговска улица в столицата с апела, докато се строи с едната ръка, да не се руши с другата. Още повече, че в проекта се цитираха фалшиви данни, че по улицата са преминали 0 автомобила за 2 дни и 10 хил. пешеходци. След отпора на софиянци “Съборна” запази облика си.
Дори световните класации имат различни категории за най-добри търговски и най-добри пешеходни улици. В схемата на града не е заложено друго място с представителни търговски обекти, каквито изисквания имат най-престижните световни марки, и наемателите не виждат къде биха се преместили въпреки препоръката на тогавашния общински съветник Владислав Панев, сега депутат, да се изнесат от улицата и от центъра на София.
“Съборна” има богата история, като в миналото там са били луксозни магазини за дамски шапки, прочутите шивашки салони на Клайн и Ангел Буюклийски и дори магазинът на “Рено”. Неслучайно “Съборна” си спечелва прозвището “бижуто на София”, което днес по нищо не отстъпва на световните търговски улици.