НЕ ПИПАЙ! ЗА ПРЕСЛАВА! Кризата ни направи по-силни, доказахме се като надежден и предпочитан партньор

30.08.2019 07:56

Превърнахме се в мултинационална компания, която надгражда предприемаческия си характер, казва оперативният директор на „Белла България“

Димитър Митев е главен оперативен директор на “Белла България”.

Той е част от екипа на “Белла” от 2013 г. Преди това в продължение

на 3 години ръководи търговската структура за всички пазари на “Фикосота Синтез”. Започва кариерата си в Procter & Gamble (P&G), където заема различни мениджърски позиции в България, четири години работи в маркетинговия отдел на P&G Balkans в Букурещ, след което се завръща в България на позицията Country Manager за България.

Завършил е магистратура по маркетинг в Бургаския свободен университет. Владее английски, руски, румънски и сръбски език.

- На какъв етап е изпълнението на инвестиционната програма, която „Белла България“ стартира през 2019 г.?

- Постигнахме изключително силни резултати и в трите направления на планираните инвестиции. Обновихме производствените мощности и въведохме най-новите стандарти за качество в хранителната индустрия. Навлязохме много успешно в нови пазари на територията на Централна Европа и Западните Балкани. Инвестирахме в логистичната дивизия на компанията, за да можем да доставяме големи обеми храни до всяка точка на Европа в отлично състояние съгласно международните стандарти за съхранение и превоз.

На практика се превърнахме в мултинационална компания, която надгражда предприемаческия си характер. Въпреки постоянно възникващите нови и нови предизвикателства с оглед на ковид кризата. Докато конкурентите ни свиваха разходите, ние запазихме самообладание в кризата и смело осъществихме международната инвестиционна програма.

- Голяма част от бизнеса пострада от кризата, породена от пандемията. Вие как се справихте с предизвикателствата?

- Можем да кажем, че тази криза ни направи по-силни. Направи по-ясно видими нашите конкурентни предимства. Темпът ни на развитие, заедно с диверсификацията на риска във всеки един аспект от дейността ни, ни превърнаха в стабилен и все по-предпочитан доставчик, който от днес за утре може да посрещне извънредна поръчка от 20 тона кайма например във всяка точка на Европа.

Имаме почти неизчерпаема производствена и логистична мощ и международен технологичен опит. Производствените ни бази и търговските офиси са разположени в ключови региони в Гърция – остров Крит и столицата Атина, България, Румъния и в сърцето на Централна Европа – Будапеща.

- Успяхте ли да преодолеете затруднените доставки и логистика?

Категорично. В най-тежките дни на ковид кризата ежедневно и ритмично доставяхме 100% поръчаните към нас количества. Не само в България, но и на всички наши експортни пазари – цяла Европа, САЩ, Австралия, Близкия изток.

- Запазихте ли позицията си на надежден партньор и доставчик на топверигите в България, на Балканите и в Централна Европа?

- Нещо повече – партньорствата ни стават все по-успешни. В цяла Европа. Имаме отлични взаимоотношения, основани на съвместното разработване и лансиране на нови продукти, отговарящи на спецификата на местния вкус на съответния пазар и на достъпни цени за потребителите. Работим ръка за ръка по отношение на производствените процеси и контрола на качеството.

Наскоро минахме успешно одита на Tesco, който е най-взискателният в индустрията, и вече сме одобрен доставчик за собствени марки на веригата, след като две поредни години се доказахме като доставчик на продуктите Bella в Tesco - Унгария. За тях развихме и лансирахме щрудели Bella, а Shell -Унгария вече продават нашите български банички, довериха ни се и други международни вериги като Aldi и Penny. В Сърбия вече присъстваме със специално разработено портфолио от продукти и дизайн на опаковките във всички търговски вериги. В Македония работим директно с най-голямата местна търговска верига КАМ Market и вече имаме дистрибутор за останалата част от пазара.

- Кои са основните ви клиенти извън търговските вериги?

- Работим директно с всички хранителни магазини на територията на страната – и малки, и големи. Благодарение на търговската диверсификация на риска в 2020 г. общите ни продажби на вътрешния пазар достигнаха 12% ръст, който задържаме и до момента. Тази година вече имаме 35% ръст в търговията с хотелите и заведенията за обществено хранене, т.нар. хорека пазар. В ковид кризата за разлика от други играчи в нашата индустрия ние не спряхме износа за традиционно силния етнически пазар в Западна Европа и постигнахме 25% ръст на продажбите в Испания, Германия и Великобритания. Експортните клиенти ни се отблагодаряват с устойчив ръст втора поредна година, след като не ги подведохме в най-трудните месеци на пандемията през 2020.

- Имате предприятия и търговски дружества в Крит, Атина, България, Румъния и Унгария. Планирате ли експанзия с нови придобивания?

- Следим чуждестранните пазари и сме отворени за нови партньорства. Придобиването на гръцкия лидер в месопреработката „Крета Фармс се оценява като най-голямата българска инвестиция в хранителната индустрия зад граница. Спечелихме водеща позиция на гръцкия пазар, а синергията между „Крета Фармс и „Белла България вече дава резултати. На българския пазар предлагаме месните деликатеси, обогатени със зехтин по специални патенти на гръцката компания, а гиросът на „Крета се наложи на българския пазар и до края на този месец ще се появи и в Lidl.

- Може ли да се каже, че производството ви е напълно обезпечено със суровини, след като, от една страна, сте доставчик на такива за производството на храни, а от друга, имате отношение и към месопроизводството?

- Структуроопределящата ни роля в хранителния отрасъл у нас ни осигурява резерв от суровини, така че да сме независими от флуктуацията на пазара и разкъсването на веригите на доставка. За пълното обезпечаване на нуждите на месопреработвателната ни дейност ни дава сигурност партньорството с български производители на висококачествени месни суровини.

Други от От страната и света

Хванаха дилър с много дрога в София

Дилър с няколко вида наркотици бе заловен при акция на криминалисти от 4-о РУ към СДВР в София вчера.  Полицаите имали оперативна информация, че 29-годишен мъж се занимава с разпространение на

В Несебър ще предоставят иновативни здравни и социални услуги

На 03.01.2025г. приключи изпълнението на Проект№ BG05SFPR0 02-2.001-0149-C01 „Грижа в дома в община Несебър" по Процедура за директно предоставяне на безвъзмездна финансова помощ BG05SFPR002-2

ГДБОП установи майката и детето от клипа с вербална агресия, в съседна държава са

ГДБОП са установили майката и детето, участници в клип с вербално насилие над момиченце, който се разпространява в интернет платформи. Те се намират в съседна на България страна

Пазарджик става домакин на впечатляваща историческа възстановка в събота

Утре от 14:00 ч. парк „Стадиона" в Пазарджик ще се превърне в сцена на мащабна военноисторическа възстановка под наслов „147 години от Освобождаването на град Пазарджик – да помним героите и да пазим

Парламентът започна работа с половин час почивка

По-малко от 10 минути след началото на днешния си парламентарен ден народните представители излязоха в половинчасова почивка. Искането направи Костаадин Ангелов от ГЕРБ

>